mohem mohem .

mohem

سردرهاي ميگرني چگونه هستند؟

درمان ميگرن كه در واقع يك بيماري شايع در بسياري از افراد محسوب مي‌شود، از جمله دغدغههاي بسياري از مبتلايان به اين بيماري ميباشد. به گونهاي كه اين افراد معمولاً در طول زندگي خود داروهاي متعددي را مصرف كرده و يا به سراغ پزشكان مختلفي رفتهاند اما معمولاً بسياري از اين افراد نتيجهي كاملاً قطعي نيافته و تنها در هنگام حملات شديد ميگرني به مصرف قرص‌هاي مسكن ميپردازند. در اين ميان علائم ميگرن در بعضي از افراد گاهي با مصرف مسكنها نيز كاهش نيافته و فرد دوره‌‎‎‎ي سختي را سپري خواهد كرد. با توجه به اين موضوع لازم دانستيم در خصوص روشهاي پيشرفته و جديد درمان ميگرن اطلاع رساني كنيم تا گامي مؤثر در جهت  اين امر برداشته باشيم.

z1_gij.jpg

ميگرن از جمله دردهاي تپنده و ضربان‌داري در سر است كه مي‌تواند زندگي فرد را در روزهاي مختلفي از ماه يا سال مختل كند. از اين‌رو فرد ممكن است با شروع ناگهاني ميگرن تا ساعتها توانايي انجام هيچگونه كاري را نداشته و به طور كلي تمامي برنامه ريزيهاي خود را از دست دهد. با توجه به اين موضوع اين افراد گاهي در بهترين فرصت‌‎‎ها و ساعاتي كه مي‌توانند نهايت استفاده را ببرند دچار سردردهاي شديد شده و فرصت‌هاي خود را از دست ميدهند. بر اين اساس نياز است هر فردي بعد از تشخيص بيماري خود و تاييد آن و توجه به تعداد حملات در يك ماه و يا شدت آن و همچنين طول دورهي بيماري تا بهبودي، به دنبال يك روش مناسب براي تسكين علائم آن  و درمان ميگرن باشد.

سردرهاي ميگرني چگونه هستند؟

لازم به ذكر است كه كليهي سردردهايي كه فرد در طول زندگي خود ودر شرايط متفاوت احساس مي‌كند، ميگرن نبوده و ممكن است از منشأ متفاوتي برخوردار باشد. در حقيقت پنجاه درصد سردردهاي ميگرني معمولاً يك طرفه بوده و حالت ضربان‌داري را در سر فرد ايجاد مي‌كنند. گاهي نيز فرد همراه با سردردهاي يك طرفه يا دوطرفه از علائم متفاوتي چون احساس تهوع، حساسيت به نور، بو يا صدا نيز رنج برده و يا اين كه در موارد حاد با احساس بيحسي در دست و پا رو به رو مي‌شود. علائم ميگرن معمولاً از 4 الي 72 دو ساعت ادامه‌دار بوده و فرد با پيگيري و انجام روشهاي مؤثر درمان‎‌ ميگرن مي‌تواند از شدت علائم يا طول دورهي آن بكاهد.

روشهاي درماني ميگرن

به طور كلي روش‌هاي مختلفي براي درمان ميگرن عنوان مي‌شود كه هر يك با توجه به نوع خود مي‌توانند اثرات موقتي را بر روي اين بيماري بگذارند. از جمله روشهاي معمولي كه براي درمان بيماري و يا جلوگيري از ايجاد حملات متعدد ميگرني پيشنهاد مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره نمود.

 

  • خنك نمودن منطقهي درد؛ قرار دادن كيسهي يخ و يا پارچهي خيس و خنك بر روي پيشاني مي‌تواند از شدت علائم و درد اين بيماري بكاهد.
  • مصرف مسكنها؛ براي درمان ميگرن به صورت موقت و سريع مسكنها داروهاي بدون نسخه‌اي چون استامينوفن، ايپوپروفن، نايروكس و... پيشنهاد مي‌شود كه هر يك با توجه به تركيبات خود مي‌توانند اثر بخشي قابل قبولي را در كاهش دردهاي ميگرني ايفا نمايند.
  • خوابيدن در يك اتاق ساكت و بدون سر و صدا؛ گاهي اوقات مصرف يك مسكن تنها زماني مي‌تواند بر روي شخص اثر بخش باشد كه فرد از محيط پر تنش(محيطي كه سر و صداي زيادي داشته و داراي ازدحام و شلوغي است) دور شده و با خوابيدن در يك اتاق آرام به درد خود غلبه نمايد.
  • تغيير رفتار وسبك زندگي؛ يكي از روشهايي كه تحت عنوان درمان ميگرن مي‌توان عنوان كرد تغيير رفتارهايمان ميباشد. در واقع اشخاص مبتلا به ميگرن مي‌توانند با ايجاد آرامش بيشتر در خود و رفتارهاي خود و البته ايجاد تغييرات متفاوتي چون ورزش كردن در زندگي به طور روزانه به حفظ آرامش در مواجه با مسائل منفي و استرس‌زا پرداخته و موجب كاهش تعداد حملات شوند. البته توجه شود كه انجام ورزش در هنگام حملهي ميگرني مي‌تواند به بدتر كردن وضعيت منجر شود. بنابراين توصيه مي‌كنيم كه بعد از حملات ميگرني سريعاً به استراحت يا ديگر راهكارهاي درمان ميگرن بپردازيد تا از شدت يافتن و يا طولاني شدن علائم آن جلويگري كرده باشيد.

نكتهي ديگري كه در بحث تغيير سبك زندگي براي درمان ميگرن و بهبود حملات ميگرني مطرح مي‌شود برخورداري از خواب كافي و به موقع ميباشد چرا كه در موارد بسياري حملا ميگرني به دنبال بي‌خوابي يا عدم بهرمندي از خواب مفيد ايجاد شده و باعث مي‌شود فرد در كل روز احساس درد و يا كلافگي داشته باشد.

درمان علائم ميگرن با تزريق بوتاكس

تا پيش از اين ممكن است در خصوص تأثيرات فوقالعادهي بوتاكس بر روي زيبايي و كاهش چين و چروك و خط اخم شنيده باشيد اما اكنون مي‌خواهيم يكي ديگر تأثيرات تزريق بوتاكس بر روي نواحي مختلف سر را عنوان كنيم و آن درمان ميگرن ميباشد. در حقيقت بعضي از افراد در طول يك ماه بارها و بارها حملات ميگرني را تجربه كرده و ممكن است لحظات بسيار عذاب‌آوري را طي كنند. با توجه به اين موضوع اين افراد مي‌توانند با مشورت متخصصين مغز و اعصاب به تزريق بوتاكس ميگرن بپردازد. از آنجايي كه تزريق بوتاكس براي ميگرن بيشتر در جنبهي درماني اهميت دارد تا زيبايي، بنابراين نواحي تزريق آن با بوتاكس معمولي متفاوت خواهد بود. در واقع در اين روش تزريق بوتاكس معمولاً در عضلات پيشاني (فرونتال)، گيجگاهي( تمپورال) و پس سري(اكسي پيتال) و عضلات پاراوتبراي گردن و البته عضلاب تراپزيوس( بالاي شانه) براي فلج كردن عضلات و شل شدن آن‌ها در نظر گرفته مي‌شود.

محل تزريق بوتاكس براي ميگرن


پروتكل استفاده از تزريق بوتاكس براي درمان ميگرن مزمن براساس مطالعات تحقيقاتي باليني است كه به تأييد FDA و رهنمودهاي بعدي ارائه شده توسط اين سازمان شده است. در حالت كلي نواحي مورد تاييد براي تزريق شامل پل بيني، پيشاني، شقيقه‌ها، پشت سر، گردن و قسمت فوقاني پشت (درست بالاي تيغه‌هاي شانه) مي‌باشد. حجم تزريقي مورد نظر با توجه به صلاحديد پزشك متفاوت خواهد بود. براي انجام تزريق بوتاكس ميگرن از يك سوزن بسيار كوچك و نازك و تيز استفاده مي‌شود و روند تزريق اصلا دردناك نخواهد بود. كل مراحل انجام تزريق بين 10 تا 15 دقيقه زمان بيشتر نياز ندارد و به طور معمول به خوبي توسط افراد تحمل مي‌شود. بلافاصله پس از پايان تزريق، اكثريت قريب به اتفاق بيماران، قادر به بازگشت به كارهاي روزمره خود هستند.

تاثيرات ناشي از تزريق بوتاكس براي درمان ميگرن

ميزان دردي كه بيماران مبتلا به سردردهاي ميگرني تجربه مي‌كنند بسيار زياد است به طوري كه بيشتر مبتلايان به ميگرن، نمي‌توانند خواب عميق و راحتي داشته باشند، نمي‌توانند خوب تمركز كنند، به طور مداوم خسته هستند و به طور كلي زندگيشان بسيار تحت تاثير منفي اين سردرد ها قرار مي‌گيرد. تزريق بوتاكس مي‌تواند با كاهش دردها، زندگي بسياري از بيماران را راحت‌تر كند. تاثيرات بوتاكس تنها روي برخي از بيماران نتيجه رضايت بخشي را به همراه دارد. به طور كلي بوتاكس فقط براي ميگرن مزمن مورد تأييد FDA است و اين يعني فقط افرادي كه در طول يك ماه حدود 15 روز يا بيشتر درد ميگرن را تحمل مي‌كنند و هرچه تعداد و شدت سردردها بيشتر باشد، بيمار بازخورد بهتري را نسبت به تزريق بوتاكس نشان خواهد داد.

به اين ترتيب بوتاكس براي بيماراني كه كمتر از 15 روز در ماه دچار سردرد مي‌شوند توصيه نمي‌شود. تزريق بوتاكس در اطراف فيبرهاي دردي كه در سردرد نقش دارند انجام مي‌شود و بعد از آن وارد انتهاي عصبي اطراف محل تزريق شده و مانع انتشار مواد شيميايي دخيل در انتقال درد مي‌شود و به اين روش از فعال شدن سيگنال‌هاي درد در مغز جلوگيري مي‌كند. FDA استفاده از بوتاكس را براي درمان ميگرن مزمن در بزرگسالان 18 سال يا بيشتر تاييد مي‌كند. اگر از بوتاكس براي كودكان يا نوجوانان استفاده شود درماني بدون نسخه محسوب مي‌شود و اين بدان معناست كه پزشك مي‌تواند آن را تجويز كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۰:۴۱ توسط:sam موضوع:

CMS دوربين مدار بسته / شبكه بي سيم آنالوگ و ديجيتال

CMS دوربين مدار بسته  / شبكه بي سيم آنالوگ و ديجيتال

 

CMS   دوربين مدار بسته    : نرم افزار CMS نرم افزاريست كه: ميتوان از طريق آن تصوير

چندين دوربين را يك جا مشاهده كرد. در دوربين هاي  مدار بسته آنالوگ شما مي توانيد

از طريق نصب نرم افزار سي ام اس بر روي يك كامپيوتر تصاوير بيش از يك DVR را يكجا

ببينيد. اين قابليت به شما امكان نصب چند DVR در چند محل متفاوت و مشاهده تصاوير

به صورت يكجا را خواهد داد. توجه داشته باشيد كه براي مشاهده تصاوير در نرم افزار

CMS بايدتمام DVR هاي شما از يك برند باشند و نرم افزار سي ام اس نيز مربوط به همان

DVR برند باشد. البته گاهي مي توان  هاي چيني را به علت مشابه بودن سخت افزار روي

يك نرم افزار اضافه كرد. در دوربين هاي شبكه نيز مي توان از طريق نصب نرم افزار CMS

بر روي سرور تصاوير چند دوربين را يكجا ديد. در دوربين هاي شبكه نيز بايد براي ديدن

دوربين ها به صورت يكپارچه دوربين ها از يك برند باشند و يا همه انها Onvif باشند. نرم

افزار هاي CMS در دوربين هاي شبكه معمولا داراي قابليت هاي خاص پردازش تصوير نيز

هستند كه استفاده از انها را بسيار رايج كرده است. توجه داشته باشيد كه هر نرم افزار

CMS قابليت پشتيباني از تعداد محدود از دوربين را دارد. اين تعداد را مي توانيد در

كاتالوگ نرم افزار بخوانيد.

در صورتي كه مي خواهيم امنيت خود را افزايش دهيد به شما پيشنهاد مي كنيم از محصولات شركت

hikvision  هايك ويژن  استفاده كنيد اين شركت بهترين و با كيفيت ترين محصولات بازار ايران را در حال حاضر دارد.

نرم افزار دوربين مدار بسته

اين نرن افزار به شما اجازه ميدهد كه انتقال تصوير دوربين مدار بسته را روي ويندوز خود

در قالب يك نرم افزار به صورت دائمي داشته باشيد. همچنين اين نرم افزار قابليت قرار

دادن تصوير دوربين مدار بسته روي كامپيوتر شما را ايجاد ميكند مثلا اگر شما يك شركت

داشته باشيد و نيز يك انبار كه در مكان هاي متفاوت باشند، تصاوير دوربين هاي مدار

بسته هر دو مكان يا بيشتر را ميتوانيد در كنار هم و روي يك صفحه مانيتور كنيد.

شبكه بي سيم آنالوگ و ديجيتال

براي يك گيرنده راديويي، لغت بي سيم تقريبا قديمي به نظر مي رسد، اين در حالي است كه در انتقال ويدئو از روش بيسيم كاملا جديد محسوب مي شود. رد و بدل كردن عكس هاي ديجيتالي بدين روش و بدون استفاده از كابل و هر گونه سيم الكتريكي تقريبا متداول است و امروزه انتقال داده مابين تجهيزات ارتباطي، از طريق فركانس راديويي، امواج مايكروويو و مادون قرمز، به روشي جهاني مبدل شده است.

تابش الكترومغناطيسي

يك موج انرژي به نام موج راديويي كه يك فرستنده آن را توليد مي كند، شكل پيچيده اي از انرژي است كه شامل هر دو زمينه مغناطيسي و الكتريكي مي شود. با تركيب اين دو، موج راديويي نام ديگري نيز پيدا مي كند: تابش الكترومغناطيسي همواره از گونهاي تابش الكترومغناطيسي براي حمل داده هاي بي سيم استفاده مي شود، كه در ميان آنها، امواج راديويي، امواج مايكروويو و مادون قرمز بيشترين كاربرد را دارند. هم اكنون بسياري سيستم هاي انتقال ويدئو از راه دور و در كاربردهاي امنيتي، در موارد قطع سيستم، مجهز به برقراري ارتباط بي سيم از طريق امواج راديويي، مايكروويو و اتصال دهنده هاي ماهواره اي هستند. از اين ويژگي در سيستم ها، به عنوان پشتيبان بهره مي گيرند كه قادر هستند در مواقعي كه انتقال و ارتباط باسيم دچار اختلال مي شوند، وارد عمل شوند.

بلاياي طبيعي از قبيل توفان، زلزله با سيل، لزوم استفاده از اين گونه سيستمهاي پشتيبان را هنگام قطع ارتباطات زميني، نشان ميدهد. در مواقعي كه مخابره هاي كابلي و شبكه هاي سنتي تلفن غير قابل دسترسي و راه اندازي هستند، ضرورت وجود قابليت هاي ارتباطات بي سيم بيش از پيش حس ميشود.

بيشتر بخوانيد: نصب دوربين مدار بسته

انتقال از طريق امواج راديويي

امواج راديويي اطلاعات حاوي سيگنال هايي را كه مشابه تلگراف از طريق قطع فرآيند انتقال در فواصل معين، به طور مستقيم روي موج كدگذاري شده است و يا اطلاعاتي را كه روي موج حامل سوار مي شود، اين فرآيند مدولاسيون گفته مي شود، حمل مي كند.

با تغيير برخي از خصوصيات موج، مدولاسيون شكل مي گيرد، كه اگر دامنه يا شدت تغيير داده شود، به آن مدولاسيون دامنه يا AM و اگر فركانس موج تغيير كند، به آن مدولاسيون فركانس با FM مي گوييم.

انتقال از طريق امواج مادون قرمز

سيستم هاي ارتباطات داده مادون قرمز از اشعه مادون قرمز براي انتقال داده با پالسهاي نوري بهره مي گيرند. اصطلاح پرتو افكني نيز براي اين نوع انتقال داده به كار مي رود. بدين صورت كه ويدئويي را كه فرستنده روي يك پرتو مادون قرمز سوار كرده است در يك رديف قرار مي گيرد تا به گيرنده كه خروجي آن يك سيگنال ويدئويي تركيبي است، برسد. شرايط آب و هوايي روي عملكرد پرتوهاي مادون قرمز تأثير مي گذارد امواج مادون قرمز با طول موجي بين ۷۵۰ تا يك ميليون نانومتري در گستره طيف امواج الكترومغناطيسي  بين امواج مايكروويو و نور مرئي قرار مي گيرند. اين امواج، توانايي ارسال سريع داده بين دو نقطه را دارند، اما قادر به حمل اطلاعات با خود نيستند.

انتقال از طريق امواج مايكروويو

به طور عمده در خطوط مخابراتي طي فواصل كوتاه، مانند سيستم هاي تلفني سلولي از امواج مايكروويو استفاده ميشود. اين نوع از امواج الكترومغناطيسي، فركانس بالايي دارند و با ما تقريبي يك ميلي متر تا يك متر، در گستره طيف امواج الكترومغناطيسي بين دسته امواج راديويي و مادون قرمز قرار مي گيرند. مزيتي كه خطوط مايكروويو نسبت به مادون قرمز دارد اين است كه علاوه  بر اين كه عمل انتقال داده را در فواصل دورتري نسبت به مادون قرمز انجام مي دهد، تحت تاثير شرايط آب و هوايي نيز قرار نمي گيرد.

https://www.evernote.com/shard/s476/sh/dc25266c-73e6-a0f1-2c85-1907845cd5a4/63b80c5b0fdd62181459833af6723de5

https://www.merchantcircle.com/blogs/trades-fort-wayne-in/2021/7/-/2054338

https://infosite.siterubix.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87/

https://www.pawer.global/activity/p/268657/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۹:۲۴ توسط:sam موضوع:

نكات قبل از خريد عطر

نكات قبل از خريد عطر

ممكن است بسياري از شما براي خريد عطر از فروشگاه ها و يا حتي خريد اينترنتي عطر وسواس داشته باشيد و سعي كنيد با دقت بهترين عطر را خريداري كنيد.در نظر داشته باشيد نحوه نگهداري و استفاده از عطر به اندازه خريد آن بر اساس سليقه و نياز شما مهم است.

 

در اينجا چند نكته مهم در مورد نگهداري و استفاده صحيح از عطر آورده شده است

 

   مرحله اول، نگهداري

دما، رطوبت، نور

براي بسياري از افراد اتفاق افتاده است كه بهترين عطر خود را با نگهداري ناكافي از بين برده اند. بهترين شرايط اين است كه عطر را در جاي خشك و خنك و دور از نور خورشيد نگهداري كنيد.

بنابراين نگهداري از عطر در ماشين به دليل گرما، نگهداري عطر روي ميز دستشويي به خاطر نور و نگهداري از عطر در حمام به دليل حرارت و رطوبت، به هيچ عنوان سفارش نمي‌شود.

 

بهترين مكان براي نگهداري عطر كجاست؟

كمد در دار كه در جاي گرم نباشد بهترين گزينه براي نگهداري عطر است. اگر همچين كمدي نداريد يا هميشه مي خواهيد عطرهايتان در دسترس و روي ميز باشد، عطرهايي را كه زياد استفاده نمي كنيد را با يك جعبه كوچك روي ميز بگذاريد.

 

برخي از برندهاي عطر به مواردي از اين دست توجه كرده اند و عطر را به جاي مقواي نه چندان جذاب در يك قاب محكم و نفيس قرار داده اند كه اگر با همان قاب روي ميز قرار گيرد جلوه زيبايي پيدا مي كند و از خراب شدن آن جلوگيري مي كند.

 

لرزش مداوم و شديد

دومين تصور غلطي كه بيشتر افراد به خصوص خانم ها در مورد نگهداري عطر دارند، حمل عطر در كيف است. وقتي عطر را در كيفي قرار مي‌دهيم كه مدام تكان مي‌خورد، به يك طرف كج مي‌شود و به نازل يا دستگاه پخش عطر ضربه مي‌زند كه در نهايت باعث نشتي يا شل شدن قسمت بالاي عطر مي‌شود.

 

مرحله دوم استفاده صحيح از عطر است:

شايد در مورد استفاده از عطر و نحوه صحيح عطر زدن شنيده باشيد. اما آيا مي دانيد در نهايت چگونه بايد عطر بزنيد؟ عطر را روي كدام قسمت بدن بايد زد؟ آيا بايد عطر را به لباس يا مو نيز زد؟ بعد از زدن عطر روي دست ها بايد آنها را بماليم يا نه؟

m3_g3ge.jpg

چگونه عطر را اسپري كنيم؟

چيزي كه باعث پخش شدن رايحه مي شود اين است كه مولكول هاي عطر از سطح پوست بلند شده و در هوا پراكنده مي شوند. اما يكي از نكاتي كه در مورد بهترين عطرها وجود دارد اين است كه ماندگاري خوبي روي پوست دارند.

 

براي اينكه عطر بهترين پخش بو را داشته باشد بايد سطح وسيعي از پوست را بپوشاند. بنابراين بهترين راه براي زدن عطر اين است كه عطر را از فاصله خيلي نزديك به پوست نزنيد و شيشه عطر را حداقل 6 تا 20 سانتي متر از سطح پوست قرار دهيد.

 

اين عقيده قديمي كه عطر را فقط بايد در نقاط نبض بدن مانند مچ دست يا گردن استفاده كرد، در زماني صحيح تلقي مي شد كه عطرها تركيبات لازم براي پخش بهتر عطر را نداشتند و اين حركت را باور مي كردند. البته يكي از بهترين نقاط نبض است اما امروزه عطرها تركيبات بسيار پيچيده تري دارند كه به پخش بيشتر عطر شما كمك مي كند و در واقع براي پخش عطر نيازي به استفاده از نبض به تنهايي نيست. عطر را مي توان به قسمت هاي مختلف بدن زد، اما مناطقي كه در معرض هوا قرار دارند، بوي بيشتري مي دهند.

بعد از زدن عطر دست‌ها را به هم نماليد!

دقيقاً مشخص نيست كه اين عادت ناخودآگاه از كجا نشأت مي‌گيرد، اما اين اصلا درست نيست!

 

مالش دست ها باعث اصطكاك و گرما مي شود. اين گرما زياد محسوس نيست اما روي مولكول هاي عطر تاثير مي گذارد و رايحه اصلي عطر را خراب مي كند. در اين فرآيند بيشترين آسيب به نت هاي اوليه و مياني عطر وارد مي شود و حتي از ماندگاري عطر كاسته مي شود. بنابراين بهتر است هر دو دست را خوشبو كنيد و منتظر بمانيد تا مولكول هاي عطر كاملا جذب پوست شوند.

پوست خود را مقداري چرب كنيد!

بهترين عطرها روي پوست هاي مختلف نتايج متفاوتي مي دهند. در تمام اين سال ها فعاليت چاپار آنلاين در زمينه عطر، مي توان گفت بيشترين سوال مشاوران هنگام خريد عطر، ماندگاري عطر است.

 

ماندگاري عطر به عوامل زيادي بستگي دارد كه يكي از مهمترين آنها نوع پوست فردي است كه عطر را مصرف مي كند. ماندگاري عطر روي پوست هاي چرب بيشتر است. همانطور كه متخصصان عطر توصيه مي كنند، بدن خود را درست قبل از عطر چرب كنيد.

 

البته كه هيچ كس دوست ندارد بوي عطر خود را با مخلوط كردن آن با بوي كرم يا لوسيون خراب كند. بنابراين برخي از عطرها علاوه بر عطر، لوسيون ها يا مرطوب كننده هاي با همان بوي عطر را نيز دارند. در غير اين صورت مي توانيد از لوسيون كاملا بي بو استفاده كنيد. صبر كنيد تا كرم كاملا جذب بدن شود و سپس عطر را بزنيد.

پيشنهاد ما به شما عزيزان خريد آنلاين جديدترين و بهترين لوازم آرايشي و بهداشتي و عطريات از برندهاي معتبر خارجي و ايراني با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا، امكان بازگشت كالا تا  ۷ روز، داراي نماد اعتماد الكترونيكي، خريد امن و ارسال رايگان در تخفيفات واقعي در فروشگاه اينترنتي چاپار آنلاين مي باشد.

خريد لوازم آرايشي و بهداشتي اصل

‍‍

https://www.pinterest.com/pin/1017250634553590880
https://spark.adobe.com/page/xLUUWRIfj6bd1/
https://sites.google.com/view/akashfras5/home
https://onlineproofing.home.blog/2021/12/01/chaparonline/
https://akashfras5.tumblr.com/
https://www.reddit.com/r/business/comments/r64i51/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%84/
https://myspace.com/akashfras5
https://www.goodreads.com/user/show/143551144-dani-sama
https://en.gravatar.com/akashfras5

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۳۸ توسط:sam موضوع:

عكس و بيوگرافي مينا دلشاد و همسرش

به گزارش كانال خبري ايران , در اين بخش بيوگرافي بازيگران به بيوگرافي مينا دلشاد بازيگر محبوب اين روزهاي تلويزيون را مرور مي كنيم. مينا دلشاد متولد خرداد سال ۱۳۷۰ مي باشد، او با بازي در سريال ستايش ۳ به چهره اي شناخته شده تبديل شد. مينا دلشاد از دوران كودكي و نوجواني فعاليت هاي هنري خود را شروع كرده و از ۱۷ سالگي و با بازي در فيلم (انتظار) ساخته رسول صدر عاملي فعاليت هاي حرفه اي خود را آغاز كرده است. در ادامه بيوگرافي مينا دلشاد را مطالعه مي كنيم.

تاريخ تولد مينا دلشاد

تاريخ تولد مينا دلشاد , مينا دلشاد متولد ۶ خرداد سال ۱۳۷۰ مي باشد، او اصالتا مشهدي است و كار بازيگري را با شركت در تئاتر مدرسه آغاز مرده است، او با بازي در سريال نوش دارو و ماه پلنگ ديده شد و سپس با بازي در سريال ستايش ۳ به اوج شهرت خود رسيد، او علاوه بر بازيگري در زمينه گويندگي هم فعاليت هايي دارد.

شروع بازيگري مينا دلشاد

شروع بازيگري مينا دلشاد از سال ۱۳۷۹ وقتي ۹ ساله اولين تجربه خود را در بازيگري با تئاتر مدرسه بدست آورد، سپس براي نمايشي در مورد حضرت علي جايزه اول كارگرداني اين رده سني را در استان گرفت

ازدواج و همسر مينا دلشاد

او تاكنون ازدواج نكرده و مجرد مي باشد.

باند بازي مينا دلشاد از زبان خودش

باند بازي مينا دلشاد از زبان خودش من خودم بازيگري هستم كه از ۱۷ سالگي با آقاي صدرعاملي وارد اين عرصه شدم، الان ۱۰ ساله مهاجرت كردم به تهران و دارم زحمت مي كشم، براي من نه باندي در كار بوده و نه خانواده و فاميل هنري داشتم.

داشتن چهره زيبا در بازيگر شدن چقدر تاثير داره؟

فكر مي كنم خيلي تاثير داره، شايد به همين خاطر بود كه كار من ۱۰ سال طول كشيد چون چهره عمل كرده نداشتم، من هميشه مي گم: چون ما جزو چشم رنگي ها نيستيم بايد بيشتر تلاش كنيم، وقتي زيبايي براي همه جذابيت داره بنابراين چهره زيبا هم تاثيرگذاره.

عامل بازيگر شدن مينا دلشاد

عامل بازيگر شدن مينا دلشاد , بخاطر مخالفت خانواده تا مدت ها از بازيگري و حتي درس خواندن در اين رشته محروم شد تا اينكه سال ۱۳۸۸ با حضور در تست فيلم در انتظار معجزه به كارگرداني رسول صدر عاملي پذيرفته شد

به اين ترتيب با اين فيلم اولين بار جلوي دوربين رفت

كارگردان تا بازيگر مورد علاقه

در كارگردان ها دوست دارم با داريوش مهرجويي و اصغر فرهادي كار كنم و با هنرمنداني چون شهاب حسيني، حامد بهداد و خانم هديه تهراني و مريلا زارعي همبازي شوم

مهاجرت به تهران مينا دلشاد

سال ۸۷ – ۸۸ بود كه براي ادامه فعاليت راهي تهران شد و در وركشاپ هاي خصوصي پانته آ بهرام شركت كرد سپس در تئاتر هاي دانشجويي ادامه فعاليت داد  زندگينامه مينا دلشاد بازيگر زن مشهدي

صفحه اينستاگرام مينا دلشاد

 mina_delshad@ صفحه اينستاگرام مينا دلشاد

https://www.pinterest.com/sararowe5/_saved/
https://spark.adobe.com/page/oa7HIvdWiGqRI/
https://sites.google.com/view/harikakhabar/home
https://onlineproofing.home.blog/2021/10/28/harikakhabar/
https://sararowe5.tumblr.com/
https://myspace.com/sararowe5
https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1453549795247734787
https://disqus.com/by/sararowe5/about/
https://www.goodreads.com/user/show/142201334-sara-rowe
https://en.gravatar.com/sararowe5
https://www.ted.com/profiles/31208464/about
https://www.behance.net/sararowe

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۱۰ توسط:sam موضوع:

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است كه پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در كاميون متحرك قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي  كالا پايا و خشك كن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي كه به طور دائم به ملك متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از كار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يك لايه دشواري اضافه كند.

 

هنگام بررسي اينكه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينكه چگونه لوازم شما ممكن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي كمك به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملك بررسي مي كنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

 منبع : فروشگاه كالا پايا    https://kalapaya.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۵۶ توسط:sam موضوع:

مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ؛ كدام يك انتخاب بهتري است؟

 

 

مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ؛ كدام يك انتخاب بهتري است؟

مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ كار سختي است چرا كه هردو، برندي پر طرفدار و پرفروش در ايران هستند و مشتريان خاص خود را دارند. با اين حال اگر از تمام زوايا آنها را مقايسه كنيد احتمالا راحت‌تر مي‌توانيد بهترين مارك را انتخاب و براي خانواده خود خريداري نماييد. اگر شما هم قصد خريد يك لباسشويي جديد داريد اما بين 2 برند سامسونگ و بوش مردد هستيد با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا به شما در اين زمينه كمك كنيم.

z1_fln4.jpg

مقايسه لباسشويي بوش و سامسونگ

ماشين لباسشويي يكي از مهم‌ترين لوازم برقي هر خانه است كه نبودش مي‌تواند تمام اعضاي خانه را براي تميز كردن لباس‌هاي كثيف به دردسر بيندازد. امروزه اكثر افراد به دنبال لباسشويي ارزان قيمت، كم مصرف، زيبا و با عملكرد عالي هستند. اما بين دو برند سامسونگ و بوش كدام يك توانسته به اين نياز كاربران بهتر جواب دهد و به انتخاب اول خريداران تبديل شود؟ اگر شما نيز براي پاسخ به اين سوال مي‌خواهيد به مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ بپردازيد بهتر است موارد زير را در نظر داشته باشيد:

  • مقايسه لباسشويي بوش و سامسونگ از لحاظ كشور سازنده

برخي از كشورها تاريخچه بلندي در توليد لوازم خانگي با كيفيت دارند و همين مساله باعث شده كه مردم راحت‌تر به آنها اعتماد نمايند. البته برخي كشورهاي نوپا نيز براي جلب رضايت مشتريان محصولاتي عالي و باكيفيت توليد مي‌نمايند.

برند بوش: بوش برندي آلماني است كه در سال 1901 در اشتوتگارت فعاليت خود را آغاز كرد و پس از چند سال توانست محصولاتش را به ديگر كشورهاي دنيا صادر كند. در حال حاضر اين برند در تمام قاره‌ها دنيا شناخته شده است و به عنوان يكي از 3 برند برتر توليدكننده لوازم خانگي در دنيا شناخته مي‌شود. اين برند علاوه بر اروپا در تركيه، چين، مجارستان و مالزي نيز كارخانه دارد تا قيمت تمام شده محصولات براي كشورهاي ديگر افزايش چنداني پيدا نكند.

برند سامسونگ: كمپاني سامسونگ فعاليت اوليه خود را از سال 1938 در كره جنوبي آغاز كرده و عمده فعاليتش بر روي صادرات ميوه و سبزي به ديگر كشورها بود. پس از گذشت حدود 30 سال اين شركت مسير صنعتي شده را در پيش گرفت و تا به امروز در حال رشد است. اگرچه دفتر اصلي اين كمپاني در كره جنوبي است؛ اما كارخانه سازنده محصولات در كشورهاي مختلف مثل چين، مصر، مالزي، ويتنام، هند و تايوان وجود دارند.

 

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ از لحاظ ظاهري

يكي از مهم‌ترين معيارهايي كه خريداران در هنگام انتخاب برند ماشين لباسشويي به آن توجه ويژه‌اي دارند، ظاهر دستگاه است. بايد گفت كه ظاهر لباسشويي بوش و سامسونگ هر دو زيبا و خيره كننده است و در اين زمينه دوشادوش يكديگر در رقابت هستند. برند بوش هميشه در طراحي محصولات خود به ارگونومي بودن آنها با بدن انسان توجه ويژه‌اي دارد و برند سامسونگ نيز به دنبال طراحي محصولي شيك و لوكس است.

لازم به ذكر است كه اولين برندي كه لباسشويي با درب‌هاي بزرگ ماهواره‌اي را به بازار عرضه كرد و ظاهري جديد را به ماشين لباسشويي خانگي داد، برند سامسونگ بود. با اين حال برند بوش به سرعت ظاهر لباسشويي خود را به همين شكل تغيير داد تا تفاوت ظاهري چنداني بين اين دو برند نباشد.  لذا نمي‌توان هيچ يك از اين 2 برند را برتر از ديگري دانست و قضاوت اين موضوع را به شما و سليقه‌تان واگذار مي‌كنيم.

 

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ از لحاظ كيفيت قطعات و مواد اوليه

به طور قطع مي‌توان گفت كه مواد اوليه و قطعات استفاده شده در ماشين لباسشويي بوش از كيفيت بالاتري نسبت به برند سامسونگ برخوردار هستند. چرا كه برند آلماني بوش از بالاترين كيفيت موجود در بازار استفاده مي‌كند كه تاييده اتحاديه اروپا را دارد. لذا اين برند به دنبال كاهش قيمت محصولاتش با پايين آوردن كيفيت قطعات نيست. اين در حالي است كه برند سامسونگ سعي در توليد محصولي براي همه اقشار جامعه را دارد و سعي مي‌كند با استفاده از مواد و قطعات ارزان‌نر اما با كيفيت قابل قبول، محصولي ارزان و مناسب توليد نمايد.

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ از نظر برنامه‌هاي شستشو

هرچه برنامه‌هاي شستشو بيشتر باشند، كاربر راحت‌تر بهترين برنامه را بر اساس جنس پارچه و ميزان كثيفي آن انتخاب خواهد كرد. هر 2 برند بوش و سامسونگ سعي كرده‌اند كه متنوع‌ترين برنامه‌هاي ممكن را براي مشتريان خود مهيا كنند تا عملكرد دستگاه افزايش پيدا كند. برنامه‌هاي مخصوص لباس‌هاي ظريف، لباس‌هاي نخي، پشمي، لباس كودكان و برنامه شستشو با مصرف انرژي كم و شستشوي ديگ در هر 2 برند لباسشويي سامسونگ و بوش وجود دارد. با اين حال به نظر مي‌رسد كه تنوع لباسشويي بوش در تعداد برنامه‌ها و كاربردي بودن آنها بيشتر است چرا كه مواردي چون برنامه شستشوي پرده، لباس زير زنانه و شستشوي 15 دقيقه‌اي سريع دارد كه در نوع خود بي‌نظير است.

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ از نظر قيمت خريد

يكي ديگر از معيارهاي مهم خريداران براي انتخاب بهترين برند ماشين لباسشويي، معيار قيمت خريد آن دستگاه است. بسياري از افراد در هنگام خريد به دنبال دستگاهي ارزان اما با كيفيت هستند تا نيازي به پرداخت هزينه‌هاي گزاف نداشته باشند. با توجه به اينكه برند بوش برندي آلماني است و مواد اوليه و قطعات آن از كيفيت بسيار خوبي برخوردار هستند، قيمت تمام شده ماشين لباسشويي بوش بيشتر از برند سامسونگ است.

محصولات سامسونگ اكثرا در قاره آسيا توليد مي‌شوند و قطعات آن كيفيت مشابه برند بوش را ندارند. با اين حال از نظر بسياري از كاربران، برند سامسونگ در كنار داشتن قيمتي مناسب داراي عملكردي قابل قبول است.

  • مقايسه لباسشويي بوش و سامسونگ در تنوع محصولات

به طور قطع محصولات برند ساسونگ تنوع بيشتري نسبت به محصولات بوش دارد و در هر فروشگاهي مي‌توان آنها را پيدا كرد. اين برند سعي دارد با توليد لباسشويي در رنگ، ظرفيت ديگ و تعداد برنامه‌هاي متفاوت مشتريان بيشتري را به سمت خود جذب نمايد. برند ساسونگ تنها ماشين لباسشويي تمام اتوماتيك توليد نمي‌كند و ماشين لباسشويي درب از بالا و نيمه اتوماتيك نيز براي مشتريان خاص خود دارد اين در حالي است كه ديگر مدل‌هاي لباسشويي بوش در ايران خريداران زيادي ندارد و در كمتر فروشگاهي پيدا مي‌شود.

 

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ در هزينه تعميرات

با اينكه عمر ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ بالاست و براي ساليان سال به شما خدمت خواهد كرد، با اين حال ممكن است مجبور به تعويض قطعه‌اي در دستگاه خود شويد و نياز به تعميركار داشته باشيد. تعمير ماشين لباسشويي بوش در مقايسه با لباسشويي سامسونگ بيشتر است چرا كه تعميركاران كمتري در انجام آن تخصص دارند و قطعات يدكي آنها گرانتر است. اين در حالي است كه تعميركاران لباسشويي سامسونگ بيشترند و قطعات آنها در مقايسه با قطعات يدكي آلماني ارزان‌تر است و راحت‌تر آنها را در بازار پيدا خواهيد كرد.

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ در استفاده از جديدترين تكنولوژي‌ها

به نظر مي‌رسد كه هر دو برند سعي دارند كه به نوبه خود در استفاده از جديدترين تكنولوژي‌هاي روز دنيا پرچمدار باشند. به عنوان مثال استفاده از موتورهاي بدون تسمه، درب Add Wash و تكنولوژي Eco bubble از جمله مواردي است كه برند ساسونگ در توليد بهترين و جديدترين محصولات خود از آنها بهره مي‌برد. برند بوش نيز با استفاده از تكنولوژي ActiveOxygen، VarioTrommel و Eco Silent Drive سعي كرده كه بالاترين كيفيت شستشو را داشته باشد و ضرر كمتري به محيط زيست بزند.

  • مقايسه ماشين لباسشويي بوش و سامسونگ از لحاظ شركت گارانتي

با اينكه هر دو برند داراي شركت‌هاي ضمانت كننده محصولات در ايران هستند اما شركت گارنتي كننده محصولات سامسونگ از نظر خدمات رساني به مشتريان و رفع مشكلات آنها در كمترين زمان در رنبه اول قرار مي‌گيرد.

منبع: رستانيوز

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۷:۴۵ توسط:sam موضوع:

ست روتختي و فرشينه وپرده

f1_x8m9.jpg

ست روتختي و فرشينه وپرده

اگر شما هم به دنبال يك ست جذاب براي اتاق خوابتان هستيد حتما اين  مدل هاي ست فروشگاه آريل را نگاه كنيد

طرح سنگ مرمر يك طرح خاص و منحصر به فردي ميباشد طرحي كه در هر نوع دكوراسيوني استفاده ميشود ،اين طرح به خاطر ساده بودن و در عين حال شيك بودن طرفدار هاي بسياري را جذب كرده است . براي پذيرايي به راحتي با هرنوع مبلماني ست ميشود اگر  مبلمان استيل داريد  رگه هاي طلايي سنگ مرمر برروي فرشينه  با چوب هاي استيل قابل ست شدن است اگر از مبلمان راحتي استفاده  ميكنيد رنگ مبلمان اگر به رنگ طوسي ميباشد با رگه هاي طوسي كار قابل ست شدن است .

براي استفاده در پرده نيز به همين صورت ميباشد . و حتي ميتوانيد با فرش يك مدل انتخاب شود .تا زيبايي دو چنداني را به پذيرايي شما  بدهد .

براي اتاق خواب نيز مثلا عروس و دامادهاي كه به دنبال يك ست روتختي و پرده و همچنين فرشينه براي تزيين اتاق خوابشان هستند ميتوانيد از طرح سنگ مرمر استفاده كنند .

تنوع در طرح هاي سنگ مرمر بسيار زياد ميباشد و ميتوانيد مدل هاي مختلف را براي چاپ هاي سه بعدي استفاده  كنيد .

اين مدل طرح براي فرشينه در پذيرايي  و يا براي فرشينه  آشپزخانه نيز خريد ميشود .

براي زيبايي دو چندان اين طرح زيبا ميتوانيد از يك پنل پرده نيز استفاده كنيد اين پنل پرده طرح سه بعدي را با پرده حرير انتخاب كنيد و يا از دو پنل پرده جنس هازان در كنار هم استفاده  كنيد .

رگه هاي طلايي استفاده شده در طرح باعث براقيت كار ميشود . رگه هاي طوسي برروي زمينه سفيد باعث نوردهي بيشتر در فضاي منزل شما ميشود .

براي خريد روتختي سعي كنيد جنسي را خريد كنيد كه براحتي قالب شستشو و سبك باشد . روتختي هاي جنس ميكرو تنسل در كنار زيبا بودن قالب شستشو هستند ميتوانيد  با خيال راحت روتختي را با مواد بدون آنزيم بشوريد . سرويس روتختي هاي تك نفره 4 تيكه شامل روبالشتي ،روكوسني ،رو تشكي و لحاف پرد شده ميباشد . سرويس روتختي دو نفره نيز داراي يك كاور كوسن و كاور بالشت بيشتري هستند .

تنوع بيشتر طرح هاي روتختي را ميتوانيد از سايت فروشگاه آريل ببينيد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۷:۳۸ توسط:sam موضوع:

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است كه پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در كاميون متحرك قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي  كالا پايا و خشك كن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي كه به طور دائم به ملك متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از كار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يك لايه دشواري اضافه كند.

 

هنگام بررسي اينكه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينكه چگونه لوازم شما ممكن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي كمك به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملك بررسي مي كنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

 منبع : فروشگاه كالا پايا    https://kalapaya.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۱۱ توسط:sam موضوع:

به اجرا گذاشتن مهريه

به اجرا گذاشتن مهريه

بهترين روش اجرا گذاشتن مهريه ، زن پس از جاري شدن خطبه عقد صاحب مهريه است و هر زمان كه بخواهد مي تواند آن را از همسرش درخواست كند و هر اقدامي بخواهد مي تواند با مهريه خود انجام دهد .

z1_0qmk.png

به طور كلي مهريه زن از دو طريق قابليت وصول دارد :

1-از طرق جراي ثبت             2- از طريق دادگاه خانواده

اما آنچه موضوع بحث ماست بهترين روش به اجرا گذاشتن مهريه است كه از نظر نويسنده و بيشتر وكلا بهترين روش براي به اجرا گذاشتن مهريه توسط وكيل اقدام از طريق اجراي ثبت است .

اما چگونه بايد از طريق اجراي ثبت مهريه را به اجرا گذاشت ؟

براي مطالبه مهريه از طريق اجراي ثبت ابتدا زوجه بايد به دفتر ازدواجي كه عقد رسمي در آنجا صورت گرفته مراجعه نمايد و در خواست كتبي خود را مبني بر صدور اجراييه به آن دفتر خانه ازدواج بدهد البته صدور اجراييه شرايطي دارد كه در صورت تحقق آن شرايط اجراييه صادر مي گردد.

شروط صدور اجراييه شامل اين موارد است كه :
  • اولا مطالبه مهريه به موجب سند رسمي باشد يعني مهرالمسمي قيد شده در عقد نامه رسمي زوجين باشد و در دفترخانه به ثبت رسيده باشد.
  • دوما مهريه منجز باشد يعني معلق به امر خاصي نباشد به طور مثال معلق به بارداري زوجه نباشد .
  • سوما مهريه و تعهدات موجل نباشد يعني براي پرداخت مهريه مدت مشخص نگرديده باشد به طور مثال براي پرداخت مهريه شرط نشده باشد كه ده سال پس از عقد كه در اين حالت تاسپري نشدن مدت تعيين گرديد زن نمي تواند مهريه خود را به اجرا بگذارد .

 

نحوه به اجرا گذاشتن مهريه

در صورت محرز شدن اين شروط سردفتر دفترخانه رسمي مراحل صدور اجراييه را طي مي كند و پس از صدور اجراييه ، اين مهم را به زوج ابلاغ مي نمايد زوج هم پس از آنكه ااز ابلاغيه مطلع گرديد 10 روز مهلت پرداخت مهريه دارد يا اگر توان پرداخت طي ده روز ندارد بايد راهي براي پرداخت ان مشخص كند و اعلام دارد .

با ابلاغ اجراييه تقاضاي وصول طلب مهريه از اموال زوج يا ضامن وي مي شود و در صورت عدم اقدام از طرف زوج معادل مهريه از اموال وي توقيف مي شود و چنانچه  باز اقدامي از زوج صورت نگيرد اموال توقيفي به مزايده گذاشته مي شود و مهريه وصول مي شود

چنانچه گفته شد بهترين روش مطالبه مهريه از نظر كارشناسان اقدام از طريق اجراي ثبت است.

 اما دلايلي كه كارشناسان در اين باب اظهار داشته اند را بررسي مي كنيم :

يكي از دلايل مهم برتري اين روش نسبت به دادگاه سرعت در رسيدگي است در اين روش پس از اينكه زن به اداره اجراي ثبت مراجعه و اصل سند ازدواج و كپي ان را تقديم نمود ، تقاضاي صدور اجراييه مي كند و اجراي ثبت نيز پس از طي مراحلي اجراييه را به مرد ابلاغ نمي نمايد كه بايد هرچه سريعتر دين مهريه را بپردازد و عدم پرداخت آن ضمانت اجرايي همچون مزايده اموال و ممنوع الخروجي مرد را در پي دارد

اما بهترين روش اجرا گذاشتن مهريه از طريق دادگاه بايد مراحلي شكلي طي گردد كه شامل تقديم دادخواست و تعيين وقت رسيدگي است كه باعث مي شود اين شيوه زمان بر باشد .

دليل مهم ديگر كارشناسان هزينه كم تر از طريقه ي اجراي ثبت است ، در اجراي ثبت تنها هزينه اي كه پرداخت مي شود حق الاجراست كه آن هم اگر مرد مطابق مدت تعيين شده مهريه را بپردازد حق الاجرا هم به وصول مهريه تعلق مي گيرد اما در شيوه مطالبه از طريق دادگاه شروع رسيدگي به پرداخت هزينه دادرسي مشروط است .

گذشته از صرف هزينه و زمانبر بودن شيوه مطالبه از طريق دادگاه مزيت ديگري كه مطالبه از طريق اجراي ثبت دارد اين امر است كه امكان ممنوع الخروجي مرد را فراهم كرده تا مرد براي فرار از پرداخت بدهي مهريه نتواند به كشور ديگر متواري گردد اين مهم در شيوه مطالبه از طريق دادگاه پيشبيني نشده  و در آن امكان اين  كار وجود ندارد

نكتهبراي ممنوع الخروج كردن زوج از طريق اجراي ثبت بايد به ماده 17 قانون گدر نامه استناد نمود .

مزيت ديگري كه اجراي ثبت دارد اينست كه در آن ، عمليات اجرايي بلافاصله پس از درخواست كتبي زوجه آغاز مي شود درست برخلاف دادگاه كه عمليات اجرايي پس از فرآيند دادرسي و صدور حكمي قطعي با درخواست اجراي حكم توسط محكوم له يا همان زوجه يا وكيل او آغاز مي شود . مزيت وكيل براي اجرا گذاشتن مهريه در تهران اين است كه شما مي توانيد به كمك وكيل براحتي از حق خود دفاع كنيد و نگذاريد شخصي حق شما را به ناحق بخورد.

و مزيت آخر اينكه صدور اجراييه در اجراي ثبت مشمول مرور زمان نمي گردد در صورتي كه در مورد اجراييه دادگاه و با اسستناد به ماده 168 قانون اجراي احكام ، مرور زمان پنج ساله براي دادگاه در نظرگرفته شده است با اشاره به موارد ذكر شده بالا و بهره مندي از تجربيات وكلا و كارشناسان پيشنهاد ما مطالبه مهريه از طريق اجراي ثبت است كه با فرهنگ ايراني نيز سازگار تر است كه حرمت شكني بين زوجين يا عدم مراجعه به دادگاه كمتر متصور است .

 

  • سلام من يك ماه و نيم شده با اجازه پليس امنيت‌خانواده به خانه پدرم رفتم و حالا مهريه ام رو اجرا گذاشتم مهريه من ?? سكه است شوهرم سند يك خونه و ماشين به نام خودش داره و ما اين خونه و ماشين را توقيف كرديم الان شوهرم ميگه كه ماشينم‌رو فروختم‌آيا اون ميتونه با وجود اينكه ماشين توقيف هست ميتونه ماشينش رو بفروشه ؟من دو تا بچه دارم يك دختر و يك پسر دخترم ازدواج كرده پسرم هم دوازده سال داره الان‌اون از من شكايت كرده كه زنم بدون اجازه از خونه رفته و بچه ها رو هم بدون‌اجازه من برده الان تكليف من چيه؟

سلام من متاسفانه با ي نفر عقد كردم به دلايلي ميخوايم از هم جدا شيم ايا ميتونم مهرمو به اجرا بذارم و بگيرم؟

سلام من ?ساله عقدي هستم هيچ فكر زندگي نيس دست بزن داره و بد دهن هس مي‌خوام مهريم بزارم اجرا چون دختريمو ازم گرفته چيزي شاملم ميشه؟

سلام من الان بيست ساله ازدواج كردم من ميخواهم مهريه ام را بگيرم هميشه منو راهنمايي كنين شنيدم چون در زندگي با همسرم هستم به من تا حدودي مهريه شامل ميشه لطفا دراين مورد مرا راهنمايي كنيد لطفا

سلام من 9 ماهه ازدواج كردم شوهرم ميگه نميخوامت ك باهات زندگي كنم 19 سالمه ميشه مهر مو ب اجرا بزارم؟

سلام،من در دوران عقد هستم و همسرم ? ماهه ك دفته و سراغي نميگيره ازم گفت ك تفاهمي جدابشيم حتي پيامي ك اين حرفو زدو دارم وقتي ك ماافتاديم جلو گفتيم بيايد زدن زيرش و نيومدن منم از طريق قانون دارم پيش ميرم مطالبه نفقه كردم و مهريمو گذاشتم اجرا همه جا حضور پيدا ميكنه و تموم حرفاي منو انكار ميكنه ميگه ك دروغه قصديم نداره ك مهريه و نفقه منو بده ميگه ميخوام زندگي كنم منم شكايت كيفري كردم براي مهريه..بهترين راه چيه براي اين قضيه و من ديگه چيكار ميتونم بكنم ك از شر اين اشغال خلاص بشم

سلام خسته نباشيدمن10سال ازدواج كردم يه پسر6ساله دارم شوهرم خيلي اخلاقش عوض شده منم ميخوام مهريه ام114سكه و يك سوم منزلشه ميخوام بگيرم ازش بايدچيكار كنم؟ ميشه راهنمايي كنيد لطفاً

سلام من 10سال ازدواج كردم يه پسر 6ساله دارم شوهرم خيلي بداخلاق شده منم ميخوام مهريه ام ك??? سكه و يك سوم خونش رو بزارم اجرا بايد چيكار كنم

سلام من 17سال ازدواج كردم پدرشوهرم فوت كرده ايامهرمابزارم اجرامي تونم آزرمي ارث كه به شوهرم ميرسه بگيرم

آيا مهريه شامل مستثنيات دين هم ميشون

سلام چجوري ميتونم همه ي مهرم را از شوهرم بگيرم من كارمدم و خانه و ماشين و زمين با وام گرفتم ولي شوهرم زدن به نام خودش حالا ميتونم ازش بگيرم يانه؟؟؟؟
20سال عمرم را هدر دادم كنارش ميشه كمكم كنيد 3تا بچه دارم و يك داماد اون به من خيانت كرده.

سلام حدودا ??ساله ازدواج كردم و سه فرزند دارم الان ميخوام مهريه ام را كه ??? سكه بهتر آزادي است را مطالب كنم ،چه بايد بكنم؟

سلام من ?? ساله ازدواج كردم حالا ميخوام مهريه م رو اجرا بذارم چيكار بايد كنم لطفا راهنمايي كنيد

سلام ميخوام مهريه بزارم اجرا اما شوهرم چيزهايي كه داشته زده به اسم يكي ديگه بهترين راه چيه لطفاراهنمايي م كنين ممنون

سلام همسرم چيزي بنام ندارن ولي سهم الرث دارن ميتونم ازش مهريه امو ي جا بگيرم؟

سلام من مهريمو از طريق اداره ثبت به اجرا گذتشتم و هاموال و حساب بانكي همسرم را توقيف كردم حالا پشيمان شدم و ميخواهم منع پيكيري بزنم...و مطالبه ي مهريه ام را به حالت استپ بزارم..ايا هزينه اي بايد به اداره ي ثبت بدهم؟

سلان من مهريمو اجرا گذاشتم نصف مهريم ماهانه بك چهارم حقوقش كم ميشود و نصف ديگرش ماشينو توقيف كردم توقيف فيزيكي نكردم وحالا ميتونم بجاي ماشين زمينشو توقيف كنم ممنون ميشم راهنماييم كنيد

سلام من ?/?سال ازدواج كردم شوهرم مرا ? سال است كه ترك كرده ميخواهم ?? سكه كه بنامم زده رو بگيرم چون باكره هستم نصف ان به من ميرسد ايا خرجي اين دوسال من هم به من ميرسد خرجي دوسالم چقدر ميشود

سلام وقت بخير. از زمان ازدواج تا به امروز موظف پرداخت كليه نفقه هاي معوقه شما هستند.

سلام من ?/?سال ازدواج كردم شوهرم مرا ? سال است كه ترك كرده ميخواهم ?? سكه كه بنامم زده رو بگيرم چون باكره هستم نصف ان به من ميرسد ايا خرجي اين دوسال من هم به من ميرسد خرجي دوسالم چقدر ميشود

منبع:

https://www.tehran-atorney.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۶:۳۷ توسط:sam موضوع:

3 چيزي كه مي تواند باتري ماشين شما را خالي كند

3 چيزي كه مي تواند باتري ماشين شما را خالي كند

 

كم شدن انرژي در دستگاه ها چگونه است ؟

بسياري از چيزها مي توانند احساس خستگي را در شما ايجاد كنند، مانند رژيم غذايي نامتعادل، يك روز طولاني در محل كار، يا حتي گذراندن زمان زياد با ديگران. و اگرچه باتري ماشين شما احتمالاً در ساعات خاموشي خود به بسياري از اجتماعات اجتماعي نمي رود، هنوز چيزهاي زيادي وجود دارد كه ممكن است باعث شود به همان اندازه تخليه شود.

چه چيزي باتري ماشين را خالي مي كند؟

 

باتري خوابيده ماشين مي تواند آزار دهنده باشد، اما مي توان از آن نيز جلوگيري كرد. براي كمك به جلوگيري از خراب شدن باتري، ابتدا بايد بدانيد كه علت آن چيست. بنابراين، كابل‌هاي اتصال را كنار بگذاريد و اين 3 مورد را كه كارشناسان تليسان ميگويند را بررسي كنيد كه مي‌تواند توضيح دهد كه چرا باتري ماشين شما همچنان از بين مي‌رود.

1- چراغ جلوي خود را روشن گذاشته ايد.

 

 اكثر مشكلاتي كه كارشناسان تليسان گزارش كرده اند اگر باتري ماشين شما مدام در حال خالي شدن است، اولين چيزهايي كه بايد بررسي كنيد چراغ هاي شما هستند. بسياري از وسايل نقليه جديد داراي چراغ هاي جلو هستند كه پس از مدت زمان مشخصي خاموش مي شوند. اما اگر خودروي شما اين ويژگي را ندارد، ممكن است چراغ‌هاي جلوي شما تا زماني كه آن‌ها را خاموش نكنيد يا تا زماني كه باتري خودرو به طور كامل تخليه شود، روشن بمانند.

2- چيزي باعث "كشيدن انگلي" مي شود.

 

حتي زماني كه ماشين شما خاموش است، باتري شما انرژي موردنياز مانند ساعت، راديو و سيستم هشدار را تامين مي كند. اين موارد نبايد تاثير زيادي روي باتري شما داشته باشد. چيزي كه ممكن است باتري ماشين را در حالت خاموش تخليه كند، مواردي مانند چراغ هاي داخلي، چراغ هاي درها يا حتي رله هاي بد است.

 

در حالي كه موتور شما كار مي كند، دينام باتري را دوباره شارژ مي كند - به همين دليل است كه شما معمولاً در هنگام انفجار راديو در درايو خود نگران از بين رفتن باتري نيستيد! اما هنگامي كه موتور خاموش است، دينام نمي تواند باتري را شارژ كند، و اين باعث مي شود كه اشتباهات كوچك الكتريكي باتري شما را به طور كامل تخليه كند. نكته اي كه نصاب تليسان به ان اشاره ميكند اين است كه  فشار باتري ناشي از اين امواج الكتريكي به عنوان كشش انگلي شناخته مي شود.

 

مي‌توانيد با خاموش كردن چراغ‌ها و اطمينان از بسته شدن كامل صندوق عقب، جعبه دستكش و درها قبل از ترك ماشين، از كشش‌هاي انگلي جلوگيري كنيد.

3- اتصالات باتري شما شل يا خورده است.

 

پايانه هاي مثبت و منفي متصل به باتري شما گاهي اوقات ممكن است به مرور زمان شل شوند. اين پايانه ها نيز ممكن است دچار خوردگي شوند. اگر پايانه هاي شما شل يا خورده شود، ممكن است در راه اندازي خودرو مشكل داشته باشيد زيرا باتري شما نمي تواند به درستي نيروي خود را منتقل كند! حتي ممكن است در حين رانندگي از حركت خارج شويد يا به قطعات الكترونيكي خودرو آسيب برسانيد. شما مي توانيد با تميز كردن منظم پايانه هاي باتري ماشين خود از مشكلات مربوط به خوردگي جلوگيري كنيد! اگر در مورد نحوه تميز كردن پايانه هاي باتري خود مطمئن نيستيد، به مراقبت كامل خودرو Firestone محلي خود مراجعه كنيد و از يك تكنسين متخصص بخواهيد اين كار را براي شما انجام دهد

ادامه اين مقاله مفيد را ميتوانيد از وب سايت تليسان بخوانيد و نظرات ساير مردم را ببينيد و نظر و يا سوال خود را در نظرسنجي تليسان ثبت كنيد

https://talisan.ir/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۱۲ توسط:sam موضوع: