mohem mohem .

mohem

نكات كاربردي تعمير تلويزيون ال جي

نكات كاربردي تعمير تلويزيون ال جي

گاهي پيش مي‌­آيد كه مي‌­خواهيم بدانيم عمر مفيد تلويزيون چقدر است. روزي كه يك تلويزيون نو مي­‌خريم، ممكن است در حد چند دقيقه در مورد مدت زمان كاركرد دستگاه و عمر آن تحقيق كنيم. دوست داريم بدانيم اين دستگاه جديد و هيجان انگيز، تا چند سال همراه ما خواهد بود! هيچ يك از ما انتظار نداريم كه دستگاهمان دچار مشكل شود و اگر تلويزيون دوست داشتني­مان ايرادي پيدا كند، تازه دغدغه‌ي تشخيص صحيح ايراد، يافتن قطعه‌ي اصلي و درخواست تعمير از يك كارشناس حرفه‌اي شروع مي شود! ممكن است براي اينكه بتوانيم اطلاعاتي در مورد نوع ايراد يا صحت هزينه‌ي اعلام شده از سوي تعميركار كسب كنيم، به پرس و جو و تحقيق نيز بپردازيم.
هدف اين راهنما، شرح برخي ايرادات شايع تلويزيون است. در صورتي كه تلويزيون شما دچار يكي از اين ايرادات شده است، مي‌­توانيد از علت آن آگاه شويد و در صورت نياز براي تعمير تلويزيون ال جي توسط كارشناسان اقدام نماييد.

چرا تصوير تلويزيون ال جي قطع مي­‌شود؟

عدم نمايش تصوير تلويزيون مي‌­تواند دلايل زيادي داشته باشد. اگر تصوير و صدا هر دو قطع شده، ممكن است مشكل عدم دريافت سيگنال از دستگاه جانبي و يا آنتن باشد. در اين صورت لازم است شرايط آنتن و يا دستگاه جانبي را بررسي كنيد. لازم به ذكر است، زماني كه شما تصوير علامت ها و حتي همان پيغام «بدون سيگنال» را بر روي تلويزيون مشاهده مي‌كنيد، به معني اين است كه دستگاه سالم مي‌باشد و به هر علتي دريافت سيگنال انجام نمي­‌شود.
در صورتي كه پي برديد مشكل از تلويزيون است، ايراد مي­تواند به دليل مشكلات پنل و يا منبع نور دستگاه باشد.گاهي نيز ايراد به دليل بروز خطا در برد است. در اين شرايط نياز است دستگاه از سوي كارشناس فني بازديد شود و اقدام لازم براي تعمير تلويزيون ال جي صورت گيرد. براي تعميرات تلويزيون ال جي و رفع ايراد عدم نمايش تصوير، گاهي نياز به تعويض قطعات و در مواردي نيز تعمير قطعات مي­باشد.

زماني كه تلويزيون ال جي روشن نمي‌­شود، چه اقدامي انجام دهيم؟

در صورتي كه تلويزيون ال جي روشن نمي­شود، دوشاخه‌ي برق تلويزيون را براي مدتي، به منظور تست، به صورت مستقيم به پريز برق متصل نماييد. زيرا ممكن است ايراد از محافظ برق باشد. اگر همچنان تلويزيون روشن نمي‌شود، توجه نماييد دستگاه‌هاي جانبي كه معمولا باعث ايجاد نويز و اختلال در عملكرد دستگاه مي شود را از تلويزيون جدا كنيد.

بهتر است تلويزيون را از روي كليد پاور پنل تلويزيون نيز روشن كنيد. چراكه ممكن است ايراد از كليد پاور كنترل باشد و فرمان صحيح را براي روشن شدن به تلويزيون ارسال نكند. اما چنانچه اين موارد را بررسي كرده­ايد و دستگاه باز هم روشن نمي­شود، ايراد اغلب به دليل مشكل بردهاي دستگاه است. البته گاهي نيز مشكل ماژول مي‌­باشد.

توصيه مي­‌شود در اين شرايط براي تعمير تلويزيون ال جي توسط متخصص در پي راه چاره باشيد، تا مشكل دستگاه سريع تر رفع شود.

دليل مشاهده‌­ي نقطه بر روي تصوير تلويزيون ال جي چيست؟

مشاهده‌ي نقاط تيره يا روشن بر روي صفحه­‌ي تلويزيون، نشانه­‌ي مشكل پيكسل‌ها يا منبع نور دستگاه مي‌­باشد. گاهي پيكسل‌ها مي‌­سوزد و يا به صورت روشن يا چشمك زن باقي مي‌­ماند. اگر شما اين نقاط را بر روي تصوير همه­‌ي ورودي‌ها (آنتن،HDMI, USB ) مشاهده مي­‌كنيد، ممكن است ماژول يا همان پنل تلويزيون دچار مشكل شده باشد. معمولا مشكل پيكسل‌ سوختگي و پيكسل خاموش تا حدي كه شامل ايراد سه عدد پيكسل باشد، نياز به تعمير ندارد؛ زيرا باعث ايجاد مشكل جدي در تصوير نشده است. اما در صورت مشاهده‌ي حتي يك نقطه و پيكسل روشن، دستگاه نياز به بررسي دارد.

زماني كه تصوير تلويزيون پرش دارد، چه اقدامي انجام دهيم؟

پرش تصوير در صورتي كه در يك ورودي مشاهده شود، مربوط به تصوير همان ورودي و يا كابل ارتباطي از دستگاه جانبي تا تلويزيون ال جي مي‌باشد. اما در صورتي كه تصوير تمامي ورودي­‌ها (آنتن، HDMI, USB ) دچار پرش و لرزش مي‌شود، نياز است دستگاه براي بررسي بيشتر از سوي تكنسين بازديد شده، و در صورت نياز تعمير تلويزيون ال جي انجام شود. اين ايراد نيز معمولا به دليل مشكل ماژول، برد تغذيه، برد اصلي و يا برد كنترل مي‌­­باشد.

چرا رنگ تصوير تلويزيون ال جي غير طبيعي مي‌­شود؟

گاهي به دليل تنظيمات اشتباه، و يا تغيير غير تخصصي تنظيمات تصوير، رنگ‌ها به صورت غير طبيعي مشاهده مي‌­شود. براي انجام صحيح تنظيمات تصوير و گزينه‌هاي رنگ به قسمت تنظيمات تصوير رجوع كنيد.
اما در صورتي كه بر روي تصوير تمامي ورودي­ها (آنتن، HDMI, USB )  لكه‌هاي رنگي و يا ادغام رنگ ايجاد شده است، بهتر است براي بررسي دقيق، از كارشناسان تعمير تلويزيون ال جي كمك بگيريد. اين ايراد ممكن است به دليل مشكل ماژول (پنل) يا برد اصلي پديد آيد.

زماني كه تصوير تلويزيون ال جي به دليل ضربه يا آب خوردگي مشكل دارد، چه بايد كرد؟

زماني كه يكي از موارد ضربه‌­ خوردگي، آب­خوردگي و ترك­ خوردگي پنل اتفاق مي‌­افتد، تصوير به شكل غير­طبيعي نمايش داده مي­‌شود و گاهي خط و خطوط و يا ادغام رنگ مشاهده مي­‌شود. مشخص است كه دليل آن، ايراد پديد آمده براي ماژول تلويزيون است. بنابراين نمي‌توانيم به شما راهكاري پيشنهاد دهيم، غير از اينكه براي تعمير تلويزيون ال جي و تعيين دقيق ميزان آسيب ديدگي دستگاه، از تعميركاران مجاز كمك بگيريد.

علت عدم عملكرد كليدهاي تلويزيون يا اصطلاحا “هنگ كردن دستگاه” چيست؟

گاهي تلويزيون روشن مي‌­شود اما هيچ عملكردي ندارد و به اصطلاح هنگ مي­‌كند. در اين شرايط لازم است دستگاه‌هاي جانبي را از تلويزيون جدا كنيد، تا در صورت ايجاد نويز و اختلال بر روي تلويزيون، متوجه اين موضوع شويد. البته بهتر است عملكردها را با كليدهاي پنل تلويزيون نيز بررسي كنيد. زيرا ممكن است كنترل ايراد داشته باشد و سيگنال اشتباه به دستگاه ارسال كند. در صورت بررسي اين موارد، چنانچه ايراد همچنان وجود دارد، دليل ايراد مي‌تواند بردهاي تلويزيون به ويژه برد اصلي (Main)  ­باشد. در اين حالت تلويزيون شما نياز به تعمير دارد!

منبع : http://kardorosttamir.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۰:۲۶ توسط:sam موضوع:

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۴:۰۵ توسط:sam موضوع:

انواع دوربينهاي تب سنج در دوران كرونا

انواع دوربينهاي تب سنج در دوران كرونا

دوربين هاي تب سنج يا دوربين هاي حرارتي شايد پراستفاده ترين نوع دوربين در دوران كرونا در يك سال اخير به حساب آيد. با دوربين تب سنج و اندازه گيري دماي بدن افراد مي توان ميزان نظارت بر اشخاصي كه وارد يك مكان مي شوند را در كمترين زمان ممكن انجام داد و از اين طريق غربالگري افراد بيمار به سرعت انجام مي شود.

استفاده از يك راهكار غربالگري بدون نياز به تماس، يكي از تدابير جديد است تا افرادي كه تب دارند را شناسايي كنيم. اين روش تشخيص براي غربالگري اوليه افراد بيمار طراحي شده است. سپس مي توان اين افراد را جدا كرده و براي ارزيابي ساير علائم، تجهيزات پزشكي را به كار برد. در اين صورت، زمان تست دستي و خطرات مربوط به ايمني افراد كاهش مي يابد.

راهكار غربالگري دماي بدن مربوط به توليدكنندگان مختلف، با انواع متعدد محصولات و اپليكيشن هاي خود، براي تشخيص دماي سطح پوست افراد طراحي شده است. هدف اين محصولات و راهكارها، غربالگري اوليه سريع و ايمن در مكانهاي عمومي است. اين راهكار در موقعيتهاي گوناگوني قابل كاربرد مي باشد. علاوه بر اين، كارآيي و هزينه نيز براي كاربران حائظ اهميت هستند. تجهيزات دوربين مداربسته 

 بهترين راهكار با توجه به نيازمنديهاي كاربران

غربالگري دما با راه اندازي سريع

براي اماكن پر ترددي نظير ترافيك شهري (ايستگاه قطار، ايستگاه اتوبوس، مترو، فرودگاه و غيره)، ساختمانها (مانند مدارس، پاركهاي صنعتي، ادارات، مراكز خريد و غيره)، مي توان از يك سيستم اندازه گيري دماي موقتي استفاده كرد. دستگاه هاي مختلفي را مي توان به صورت مجزا و سريع، راه اندازي نمود (از جمله دوربينهاي ترموگرافيك، دوربينهاي ترموگرافيك دستي، درب هاي دتكتور فلزي و غيره). اين غربالگري دما با راه اندازي سريع، مقرون به صرفه و كاربردي است. همچنين فرآيند راه اندازي و تفكيك و جداسازي اجزاي آن در پايان پروژه آسان و راحت خواهد بود.

غربالگري دما با كنترل دسترسي

در شركتها، مدارس و دانشگاه ها، كارخانجات و ساير فضاهاي بسته، پايانه غربالگري دماي تب سنج بدون نياز به تماس را مي توان مورد استفاده قرار داد. ماهيت بدون نياز به تماس اين دستگاه، دسترسي را آسانتر و ايمن تر مي كند. استفاده از اين پايانه براي غربالگري دما در دراز مدت همراه با فناوري كنترل دسترسي در انواع ساختمانهاي پر تردد مناسب است.

غربالگري دما به صورت سيار

راهكار اندازه گيري دماي بدن به صورت سيار نيز مي تواند يك برنامه بازرسي دستي به شمار رود. اين راهكار را مي توان به سرعت در شرايط اضطراري، در مقابل دربهاي ورودي و خروجي به كار برد؛ براي مثال در رويدادهاي خارجي، سايتهاي ساختماني يا پاسگاه ها. همچنين براي بازرسي سريع در خروجي ها، كابين ها و موتورخانه ها به كار مي رود.

علاوه بر موارد نام برده، دوربين هاي بولت ترموگرافيك نيز مي توانند به غربالگري دماي چندين نفر به صورت همزمان بپردازند. اين دوربين ها مي توانند تشخيص كارآمد را در مكانهاي شلوغ و پر تردد بهبود ببخشند.

تركيب دوربين حرارتي و دوربين تشخيص چهره

همچنين براي مناطقي كه در آنها پوشيدن ماسك توسط مردم الزامي است، راهكار هايي نيز ارائه شده اند. اين محصولات و راهكارها مي توانند علاوه بر اندازه گيري دماي بدن افراد با دوربين حرارتي، به تشخيص چهره نيز بپردازند. اين دوربين قابليت تشخيص همزمان ?? الي ?? نفر در ثانيه را دارد. اين سامانه با تركيبي از يك دوربين حرارتي و دوربين تشخيص چهره، مجموعه كاملي از قابليتهاي تشخيص دماي بدن افراد به همراه تشخيص چهره را به مصرف كنندگان ارائه مي دهد. همچنين وضعيت ماسك زدن افراد را نيز نشان مي دهد.

محصولات غربالگري دما به عنوان تب سنج، هم اكنون در فرودگاه ها، بنادر، ادارات و مكان هاي ديگري در سراسر جهان كه مردم تردد مي كنند به كار مي روند. اين محصولات، غربالگري سريع و مؤثري را به منظور حفظ ايمني عمومي و كمك به مديريت بهداشت عمومي براي مقابله با ويروس كرونا انجام مي دهند. قيمت دوربين مداربسته

 

گسترش كاربري دوربين هاي حرارتي

 

هزينه بالاي دوربين هاي تصويربرداري حرارتي در گذشته موجب شده بود تا اين دوربين ها بيشتر توسط صنايع نظامي و ارتشي مورد  توجه قرار بگيرند. با اين حال، كاهش قيمت اين فناوري ها راه را براي گسترش بازار مصرف كننده دوربين هاي حرارتي باز كرد.

در ادامه سعي مي كنيم به اين سوال پاسخ دهيم كه كاربري دوربين هاي حرارتي تا چه اندازه گسترش يافته است؟

دوربين هاي حرارتي ده ها سال است كه راهكاري براي حفاظت پيراموني به شمار مي روند. در سال جاري، شاهد افزايش يكپارچه سازي دوربين هاي حرارتي با راهكارهاي ديگري نظير رادار هستيم كه براي بهبود اضافه كاري، تشخيص در طيف وسيع و تأييد آلارم در فرودگاه ها و ساير مكان هاي گسترده به كار مي روند. به لطف همكاري هاي ميان فناوري هاي جديد و فناوري هاي حرارتي، مشتريان به ارزش بيشتر راهكارهاي حرارتي نسبت به گذشته پي برده اند. امروزه، تسهيلات و صنايع مختلف از فناوري هاي حرارتي نه تنها براي حفاظت پيراموني، بلكه براي مقاصد پيش بينانه نيز بهره مي گيرند. راه اندازي دوربين هاي حرارتي راديومتريك با نرم افزارهاي جديد تشخيص دما، اپراتورهاي نيروگاه ها را قادر مي سازد تا تجهيزات را از راه دور بازرسي كنند، اجزاي تحت خطر داغ شدن را شناسايي نموده و قبل از آسيب وارد شدن و خسارت ديدن تجهيزات، پاسخ دهند. تي وي تي 

همچنين دوربين هاي تصويربرداري حرارتي نه تنها مزاياي متعددي براي حفاظت فيزيكي دارند، بلكه مي توانند نقشي حياتي در بهره وري عملياتي و ايمني كارگران در صنايع گوناگون ايفا كنند. اگرچه بسياري از تسهيلات توليدي، پالايشگاه ها و نيروگاه ها دوربين هاي حرارتي را تنها براي حفاظت پيراموني به كار مي برند، اما اين دستگاه ها مي توانند درك عميقي در مورد زيرساخت هاي حساس ارائه كرده و وظايف مهم را به صورت اتوماتيك درآورند. از آنجا كه بيشتر تسهيلات صنعتي با اتوماسيون و ماشين آلات خودكار سر و كار دارند، دوربين هاي تصويربرداري حرارتي مي توانند به راحتي براي حفظ و نگهداري ماشين آلات و پيش بيني حوادث مربوطه، نصب و راه اندازي شوند. علاوه بر اين، هر صنعتي كه از حرارت براي توليد استفاده مي كند، از صنايع غذايي گرفته تا فرش، مي توانند از سيستم تصويربرداري حرارتي استفاده كنند تا حفاظت و ايمني حريق خود را ارتقا بخشند.

دوربين هاي حرارتي در موارد كاربري گوناگون، قابليت آن را دارند كه در مورد حوادث، هشدارهاي زودهنگام دهند. با توجه به قوانين جديد در بخش نظارت تصويري همچون قانون GDPR، گاهي اوقات سازمان ها اجازه ندارند دوربين هايي را به كار ببرند كه چهره افراد را ثبت مي كنند. دوربين هاي حرارتي براي شناسايي افراد طراحي نشده اند، اما مي توانند تشخيص دهند كه چه زماني حادثه اتفاق افتاده و منجر به افزايش دما شده است. اين دوربين قادر به تشخيص چهره فرد نيست، اما مي تواند نشان دهد كه فردي در موقعيت مكاني مشخصي قرار دارد و براي اپراتورها هشداري ارسال كند كه مثلاً فرد در حال نزديك شدن به محدوده فنس هاي پيراموني است. نصب دوربين مداربسته   

از آنجا كه هزينه دوربين هاي حرارتي طي هشت سال اخير كاهش چشمگيري داشته است، دسترسي به اين دوربين ها آسان تر شده و صنايع و مصرف كنندگان بيشتري نيز از اين سيستم ها بهره مند مي شوند. براي مثال، ساختمان هاي اداري كه معمولاً تنها از دوربين هاي اپتيكال استفاده مي كنند، اكنون به گزينه نصب و راه اندازي دوربين هاي حرارتي نيز مي انديشند. دوربين هاي حرارتي نه تنها مي توانند حريق را تشخيص دهند، بلكه قادر به تشخيص تغييرات دمايي شديد نيز هستند. به عبارت ديگر، زماني كه اين دوربين ها به سيستم تهويه ساختمان وصل شده باشند، اين سيستم بسته به تعداد نفرات در يك اتاق تنظيم خواهد شد.

علاوه بر اين، دوربين هاي حرارتي مي توانند در فروشگاه ها نيز نصب شوند تا از دارايي ها به شيوه اي متفاوت با دوربين هاي نظارت تصويري سنتي محافظت كنند. اگر يك فريزر آسيب ببيند يا خراب شود، يك دوربين حرارتي مي تواند اين تغيير را با توجه به تغيير دماي آن، فوراً نشان دهد و مانع از خراب شدن مواد غذايي گردد، در نتيجه از بروز خسارت ها خواهد كاست. هايك ويژن   

 

كلام آخر

موارد كاربري دوربين هاي حرارتي بسيار زياد و متنوع هستند؛ همانطور كه توسط كارشناسان در اين مقاله مورد اشاره قرار گرفت. كاهش قيمت تجهيزات حرارتي راه را براي بهره مندي اين موارد كاربري گشود و بسياري صنايع ديگر نيز مي توانند كار با اين تجهيزات را آغاز كنند. اگرچه دوربين هاي حرارتي ده ها سال است كه ارائه شده اند، اما اكنون شاهد افزايش موارد كاربري و قابليت هاي جديد آنها هستيم كه موجب ارتقا و بهبود سيستم هاي حفاظتي، حريق، مديريت بحران، تهويه و غيره و غيره مي شوند.

  1. http://seosaz.bestblog.ir/post/40
  2. http://seosaz.bestblog.ir/post/38
  3. http://seosaz.bestblog.ir/post/36
  4. http://seokaran-web.bestblog.ir/post/33
  5. http://seokaran-web.bestblog.ir/post/41
  6. http://seokaran-web.bestblog.ir/post/39
  7. http://seokaran-web.bestblog.ir/post/37
  8. http://seokaran-web.bestblog.ir/post/35
  9. http://seokaranfrada.blogtez.com/post32.php
  10. http://seokaranfrada.blogtez.com/post30.php
  11. http://seokaranfrada.blogtez.com/post28.php
  12. http://seokaranfrada.blogtez.com/post26.php
  13. http://webonline.niloblog.com/p/34/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5
  14. http://webonline.niloblog.com/p/32/%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2021
  15. http://webonline.niloblog.com/p/30/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
  16. http://webonline.niloblog.com/p/28/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87
  17. http://seokavan.avablog.ir/post/42/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%AA%D8%A8+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  18. http://seokavan.avablog.ir/post/40/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%AA%D8%A8+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  19. http://seokavan.avablog.ir/post/38/%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%D9%85%D9%87%D9%85+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2021
  20. http://seokavan.avablog.ir/post/35/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF+%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۲ توسط:sam موضوع:

رعايت 8 نكته طلايي هنگام تعويض لنت ترمز

از نكات مهم در عملكرد مطلوب سيستم ترمز، نصب صحيح لنت ترمز مي­باشد. به همين دليل، جهت استفاده شما عزيزان، نكات عمومي‌نصب لنت ترمز را كه بر اساس استانداردهاي VRI (انجمن توليد كنندگان لنت ترمز آلمان) و FEMFM (سازمان توليدكنندگان لنت ترمز اروپا) مي­باشد گردآوري كرده ايم.

ديسك و لنت­هاي ترمز را از لحاظ اينكه آيا به حد سايش رسيده ­اند يا خير، بررسي كنيد. قبل از تعويض لنت ترمز، بايد تمامي‌قطعات مربوط به محور و سيستم هيدروليكي كنترل شده و بايد تمامي‌قطعات آسيب دبده تعويض گردند.

لنت ترمز تيگران

اندازه ­گيري ضخامت ديسك ترمز

ديسك ترمز را با كوليسي مناسب اندازه­ گيري كنيد.به حداقل ضخامت توجه شود.

توجه داشته باشيد كه ضخامت ديسك نبايد تا پايان عمر مفيد لنت­هاي نو از حداقل ضخامت مجاز كمتر شود. بر اساس نوع سيستم ترمز، بايد بلبرينگ چرخ و يا سنسور حلقه­ اي (كونيك بلبرينگ) تعويض شود.

 

زنگ زدايي از سطح تماس و توپي چرخ

پس از برداشتن ديسك­هاي ترمز قديمي‌بايد سطح تماس و لبه ­هاي توپي چرخ به كمك وسيله ­اي مناسب (مانند برس سيمي، سمباده كاغذي و غيره) كاملا زنگ زدائي شود.

لنت ترمز پژو تيگران

مراقب باشيد در هنگام تميز كردن به توپي چرخ آسيب نرسانيد.

كاليپر ترمز كه هنوز به سيستم هيدروليك متصل است بايد به گونه ­اي سفت شده باشد كه هيچ فشاري به لوله ترمز نياورد.

 

پاك كردن سطح تماس و توپي چرخ

براي تميز كردن سطوح تماس فلزي از اسپري پاك كننده و براق كننده استفاده كنيد.

توصيه مي­شود جهت اطمينان از عدم خوردگي و آسيب­ديدگي، توپي چرخ پاكيزه شده را به كمك وسيله اندازه ­گيري مناسبي (ساعت اندازه­گيري شيطانكي همراه با پايه) كنترل كرده و صفحه نگهدارنده توپي چرخ را از نظر پاكيزگي و صدمات احتمالي كنترل كنيد.

 

صفحه نگهدارنده سيلندر ترمز و شفت راهنما را زنگ­زدايي نماييد.

با توجه به نوع طراحي، بوسيله برس سيمي‌يا سوهان سفت اقدام به زنگ ­زدايي و پاك نمودن مواد چسبنده از روي براكت كاليپر و ميله ­هاي راهنما نماييد.

توجه داشته باشيد كه هنگام نظافت، به صفحه نگهدارنده كاليپر ترمز آسيب نرسانده و آسيب ­ديدگي و صدمات احتمالي را با چشم كنترل كنيد.

قيمت لنت ترمز

 

گريس­كاري سطوح راهنماي سيلندر ترمز

سطوح راهنماي تميز شده ­ي سيلندر ترمز را به كمك گريس حرارتي فاقد مواد جامد (فاقد فلز) چرب نماييد.

توجه كنيد از كرم مسي (Copper paste) استفاده نكنيد.

 

نصب ديسك ترمز

ديسك ترمز نو را بر روي توپي چرخ قرار داده و با توجه به نوع سيستم آن را به كمك پيچ­هايش محكم كنيد.

توصيه مي­شود ديسك نصب شده را به كمك گيج ساعتي كنترل كنيد طوريكه ساعت اندازه ­گيري در حدود ??ميليمتر پايين­تر از لبه بيروني باشد. بهتر است اين اندازه­ گيري روي چرخ سوار شده انجام شود.

 

پيستون ترمز را به حالت اوليه خود برگردانيد.

جهت جلوگيري از فشردگي و تابيدگي پيستون هميشه بايد آن را به كمك ابزار مخصوص به حالت اوليه برگردانيد.

جهت انجام اين عمل بايد به نوع كاليپر و يا سيستم ترمز، الزامات كارخانه سازنده و ابزار توصيه شده توسط آنها توجه نماييد.

شركت آريا فراز پارت آماده همكاري با تمام فروشندگان و شركتهاي پخش و توزيع لنت ترمز جهت فروش عمده لنت ترمز در سراسر كششور ميباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۷:۴۹ توسط:sam موضوع:

نحوه راه اندازي كلاس مجازي و كلاس آنلاين

با توجه به شيوع كرونا اين روزها مدارس و موسسات آموزشي تعطيل شده‌اند و نياز به برگزاري كلاس آنلاين بيشتر از هر روز احساس مي‌شود تا دانش‌آموزان از مباحث درسي‌شان عقب نيفتند. آن‌ها نياز دارند حين برگزاري كلاس آنلاين با معلم خود در ارتباط باشند و سوالات‌شان را از او بپرسند. به همين خاطر امروز مي‌خواهيم به اين پرسش كه چگونه كلاس مجازي برگزار كنيم پاسخ بدهيم و سرويس‌هايي به شما معرفي كنيم كه نه تنها براي كلاس آنلاين كه براي برگزاري جلسات كاري آنلاين هم به كار شما مي‌آيد.

سرويس هاي مناسب براي راه اندازي كلاس مجازي و جلسات آنلاين

اولين سايت برگزاري كلاس آنلاين كه مي‌خواهيم به شما معرفي كنيم سايت اسكاي روم (SkyRoom) است. اين سايت رايگان نيست ولي در اين شرايط كه به خاطر كرونا خانه‌نشيني بهترين كار است امكاناتش را به مدت يك ماه رايگان كرده است. اين سايت در حالت غيررايگان بر اساس تعداد افرادي كه آنلاين هستند و ميزان ساعات برگزاري جلسات از شما هزينه دريافت مي‌كند و دو بخش معمولي و دانشگاهي – مدرسه‌اي دارد.

سرويس بعدي براي برگزاري كلاس مجازي سايت ايلرنو (elearno.ir) است. اين سايت يك كتابخانه ديجيتال است و امكانات آموزشي فوق‌العاده‌اي دارد.

كلاس مجازي با اسكايپ

سرويس بعدي اسكايپ است كه بايد اپليكيشنش را شما و بقيه افراد نصب كنيد (يا از سرويس وب آن استفاده كنيد). با اسكايپ مي‌توانيد تا ?? نفر را آموزش بدهيد. كافي است يك گروه تشكيل بدهيد و افراد را (كه قبلا عضو سايت شده‌اند) عضو گروه كنيد. البته براي استفاده از اسكايپ سرعت اينترنت شما مهم است.

كلاس مجازي با گوگل دوئو

سرويس بعدي كه مي‌تواند براي راه اندازي كلاس مجازي به شما كمك كند گوگل دوئو (Google Due) است كه به طور پيش‌فرض روي گوشي ها و تبلت هاي اندرويدي نصب است. البته كاربران ديگر پلتفرم‌ها هم مي‌توانند آن را نصب كنند و از آن استفاده كنند. فقط با اين اپليكيشن مي‌توانيد با ? نفر ارتباط تصويري داشته باشيد نه بيشتر.

كلاس مجازي با اينستاگرام

در اينستاگرام هم امكانات جالبي براي برگزاري كلاس آنلاين يا جلسات آنلاين وجود دارد! اولا كه شما مي‌توانيد در اينستاگرام با ? نفر چت تصويري داشته باشيد. دوما كه برگزاري لايو مي‌تواند گزينه خوبي براي ارتباط با تعداد زيادي دانش آموز يا دانشجو باشد.

كلاس مجازي با واتس آپ

چت تصويري واتساپ هم براي جلسات آنلاين ? نفره مناسب است. شما ابتدا بايد با يك نفر چت تصويري كنيد و بعد ? نفر ديگر را به اين چت اضافه كنيد. به همين سادگي!

اين‌ها مواردي بودند كه با توجه به گسترش استفاده مردم از سايت هاي اجتماعي مورد استقبال واقع مي‌شوند. شما براي برگزاري كلاس مجازي يا جلسات آنلاين از چه سرويس هايي استفاده مي‌كنيد؟ اگر راه حل جديدي مدنظرتان است آن را از طريق بخش نظرات با ما و ساير كاربران سايت ناوك در ميان بگذاريد.

كلاس مجازي با ايلرنو (elearno.ir)

در پلتفرم برگزاري كلاس مجازي ايلرنو elearno.ir شما بدون نصب هيچ گونه نرم افزاري مي توانيد كلاس مجازي و كلاس آنلاين برگزار كنيد.

پلتفرم برگزاري كلاس مجازي ايلرنو از بيگ بلو باتن و اسكاي روم براي برگزاري كلاس مجازي استفاده مي كند و داراي امكانات گسترده اي مي باشد.

مي توانيد به سايت اين پلتفرم برگزاري كلاس مجازي در آدرس زير مراجعه كنيد:

ايلرنو پلتفرم برگزاري كلاس مجازي (elearno.ir)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۳:۱۰ توسط:sam موضوع:

چرا سئو (SEO) مهم است

در اين مقاله به سوال چرا سئو (SEO) مهم است پاسخ خواهيم داد. شايد پركاربردترين واژه‌اي كه مي‌توان در حال حاضر شنيد سئو باشد، مي‌دانيد چرا سئو (SEO) مهم است؟ چرا كسب و كارهاي مختلف براي انجام خدمات خود نياز به فعاليت‌هاي سئو دارند؟ چرا راه اندازي يك وب سايت و انجام خدمات سئو بر روي آن در حال حاضر براي تمامي كسب و كارها مهم و ضروري به نظر مي‌رسد؟ مي‌دانيم كه روش‌هاي مختلفي براي افزايش ترافيك ورودي وب سايت كسب و كار خود داريم، گوگل ادز، سئو، تبليغات، بازاريابي محتوايي و ... همه و همه قرار است كسب و كار ما را تا اندازه زيادي در مسير فروش بيشتر قرار دهند؛ اما چرا سئو و بهينه سازي وب سايت در حال حاضر يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي افزايش ترافيك ورودي كاربران به وب سايت است؟ چرا سئو (SEO) مهم است؟ چرا وبمستران علاقه دارند كه هزينه زيادي براي سئو وب سايت خود انجام دهند؟ با ما همراه باشيد.

واژه سئو در زبان انگليسي به معني بهينه سازي صفحات وب براي موتورهاي جستجو است. كاربران عموما محصول، مطلب و يا هرآنچه كه به آن نياز دارند را از طريق جستجو كردن در موتورهاي جستجو نظير گوگل به دست مي‌آورند! فكر مي‌كنم تا اينجاي كار پاسخي كوتاه به سوال چرا سئو (SEO) مهم است داديم. سئو مهم است چون كاربران نياز خود را از طريق آن برطرف مي‌كنند، سئو مهم است چون فروش بيشتر و در اصطلاح فني كليك بيشتري براي وب سايت ما مي‌آورد و سئو مهم است چون ارائه خدمات سئو ارزان‌تر، ماندگارتر و سودآورتر است.

اگر قصد داريد در رابطه با كاركرد سئو و همچنين مواردي از اين دست اطلاعات كاملي به دست آوريد و بدانيد چرا سئو (SEO) مهم است با ما در اين مقاله همراه باشيد.

پايه‌اي ترين مفاهيم موتورهاي جستجو

هر موتور جستجويي فارغ از نوع كاركرد و محبوبيتش در بين كاربران، از هزاران خط كد تشكيل شده است، موتورهاي جستجو تنها يك وظيفه ساده دارند و آن هم ارائه پاسخ درست و مناسب به كاربران است، هر موتور جستجويي كه پاسخ مناسب‌تري به كاربران ارائه دهد، بي‌شك خواهد توانست مخاطبان بيشتري به سمت خود جذب كند. منظور از پاسخ مناسب، مرتبط بودن نتيجه، سرعت در ارسال نتيجه براي كاربر و هزاران پارامتر ديگر است.

موتورهاي جستجو عموما با دسته بندي كردن مطالب مختلف (متن، ويديو، عكس و ...) سعي مي‌كنند نزديك‌ترين نتيجه به كلمه يا عبارت كاربر را به نمايش بگذارند،  دسته بندي كردن و ارائه اطلاعات در سريع‌ترين زمان ممكن براي كاربران مهم‌ترين و اصلي‌ترين وظيفه يك موتور جستجو است؟

چرا سئو (SEO) مهم است؟

مي‌دانيد چه رقمي در حال حاضر از فروش اينترنتي به كسب و كارهاي مختلف مي‌رسد؟ ديجيكالا، اكالا و هزاران فروشگاه ديگر، وب سايت‌هاي ارائه دهنده خدمات، فروش محصول، پلتفرم‌هاي ارائه آموزش همه و همه فروش زيادي را تجربه مي‌كنند! مي‌دانيد چرا؟ دنياي وب در حال حاضر دنياي رقابت در كسب جايگاه بهتر براي دست يابي به فروش بيشتر است. كاربران به صورت معمول روي لينك‌هاي نتايج صفحه اول كليك مي‌كنند، در دنياي وب اگر رتبه بالايي كسب كنيد به راحتي خواهيد توانست فروش زيادي را تجربه كنيد.

به روش‌هاي مختلفي مي‌توان رتبه بالا در نتايج گوگل را كسب كرد، با استفاده از خدمات تبليغات گوگل با نام گوگل ادز، بهينه سازي صفحات وب، استفاده از انواع روش‌هاي تبليغي در سطح وب مانند تبليغات نيتيو و ... مي‌توانيد در رتبه‌هاي بالاي گوگل حضور داشته باشيد.

آموزش سئو مبتدي و بهينه سازي به دليل آن كه ماندگاري بالاتري نسبت به ديگر روش‌ها  دارد و همچنين نسبت به ديگر روش‌ها بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو هزينه كمتري از شما خواهد گرفت، عموما طرفداران زيادي دارد. همين موضوع را مي‌توان يك پاسخ مناسب براي سوال چرا سئو (SEO) مهم است در نظر گرفت.

درست است كه كاربران از محيط‌ها و بسترهاي مختلف به وب سايت ما سر مي‌زنند اما نبايد از خاطر ببريم كه بيش از 80 درصد كاربران هر سايت از طريق سئو به وب سايت ما مي‌رسند. انجام فعاليت در فضاهاي سوشال و همچنين ديگر محيط‌ها مي‌تواند براي وب سايت مناسب و مفيد باشد اما بايد بدانيد كه بيشترين فروش هر وب سايت عموما زماني اتفاق مي‌افتد كه بتواند در نتايج صفحه اول گوگل ظاهر شود. به دليل آن كه سئو نسبت به ديگر روش‌ها ارزان‌تر است وب مستران عموما بهينه سازي وب سايت خود را پس از سپردن به يك كارشناس سئو حرفه‌اي شروع مي‌كنند.  در ادامه خواهيم گفت كه چرا سئو بهترين روش براي ديده شدن در سطح وب است.

چرا سئو را انتخاب مي‌كنيم؟

دلايل مختلفي براي استفاده از سئو وجود دارد كه اصلي‌ترين دليل آن را مي‌توان ماندگاري بالاي اين روش نسبت به ديگر روش‌ها در نظر گرفت. شما پس از شركت كردن در گوگل ادز به محض آن كه مبلغ حساب كاربري شما كاهش پيدا كند، ديگر شما در نتايج اول گوگل نخواهيد بود، اما درست است كه به نمايش درآمدن در نتايج اول گوگل به وسيله سئو سخت است، ولي ماندگاري و همچنين پايداري شما در نتايج اصلي‌ترين دليلي است كه مديران وب سايت‌‌ها هدفشان از سئو آن است. در ادامه به اين موارد خواهيم پرداخت.

هزينه سئو ارزان است

سئو كردن وب سايت نسبت به ديگر روش‌ها بسيار ارزان و مقرون به صرفه است، به دليل بالا رفتن نرخ ارز و دلار در سال‌هاي اخير هر كليكي كه كاربران روي وب سايت شما انجام دهند بيش از 20 هزار تومان از حساب كاربري گوگل شما كسر خواهد شد در صورتي كه شما با توليد محتواي مناسب و رعايت ساختارهاي سئوي خواهيد توانست با مبلغ‌هاي كمتري مخاطبان خود را به دست آوريد. اين اولين دليل براي سوال چرا سئو (SEO)  مهم است، بود.

ماندگاري بهينه سازي وب سايت بسيار بالا است

بر عكس تمامي روش‌هاي معرفي شده در اين مقاله، سئو و بهينه سازي وب سايت يكي از روش‌هايي است كه در صورتي كه از ساختار سئويي مناسبي پيروي كنيد به راحتي خواهيد توانست جايگاه‌ها مورد نظر خود را به دست آوريد و براي مدت زمان طولاني در اين محيط حضور داشته باشيد.

همان طور كه گفته شد در روش تبليغات گوگلي پس از آن كه شارژ حساب شما تمام شود، نمايش شما در نتايج صفحه اول گوگل متوقف خواهد شد. اين در صورتي است كه اگر به صورت درست و اصولي سئو وب سايت خود را پيگيري كرده باشيد، براي مدت زمان طولاني خواهيد توانست در نتايج صفحه اول ماندگار بمانيد.

سئو بهترين كانال ورودي كاربران است

بهينه سازي وب سايت در حال حاضر يكي از بهترين و عالي‌ترين روش‌هايي است كه به واسطه آن مي‌توان كاربران را به سمت كسب و كار خود كشاند. همان طور كه در مقدمه مقاله عنوان شد در حال حاضر بيش از 80 درصد كاربران هر وب سايت از طريق گوگل و بهينه سازي به سايت ما وارد مي‌شوند. همين موضوع مي‌تواند پاسخ مناسبي براي سئوال چرا سئو (SEO)  مهم است باشد.

نتايج جستجوي ارگانيك به چه منظور است؟

نتايج سئو با بهينه سازي به دست مي‌آيند نه با پرداخت هيچگونه پول به وب سايت گوگل! به راحتي مي‌توان تشخيص داد كه يك وب سايت براي بالا آمدن در نتيجه، پول پرداخت كرده است يا خير.  حضور داشتن در نتايج SERP گوگل مي‌تواند فروش كسب و كار اينترنتي شما را دگرگون كند، براي كاربران تفاوتي ندارد كه در هنگام جستجو كردن يك مقاله با چه وب سايتي رو به رو مي‌شوند! اغلب كاربران نتايج دلخواه خود را در همان لينك‌هاي اول تا سوم صفحه نتايج گوگل به دست مي‌آورند. سئو و بهينه سازي وب سايت را مي‌توان اصلي‌ترين روشي در نظر گرفت كه علاوه بر ارزان بودن، ماندگاري بالايي براي كاربران به همراه دارد.

آنچه در مقاله چرا سئو (SEO)  مهم است بيان كرديم

ما در اين مقاله سعي كرديم به مزيت‌هاي سئو بپردازيم، مواردي را بيان كرديم كه به خوبي توانستند پاسخ‌هاي مناسبي براي سوال چرا سئو (SEO)  مهم است، بودند. بيان كرديم كه دلايل مختلفي براي با اهميت بودن سئو وجود دارد كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به قيمت پايين سئو و بهينه سازي وب سايت، ماندگاري سئو در نتايج بالا براي مدت زمان طولاني و ... اشاره كرد. بهينه سازي سايت در حال حاضر بهترين روش براي كسب و كارهايي است كه مي‌خواهند فروش چندين برابري را تجربه كنند.

عنوان:

چرا سئو (SEO) مهم است

متا:

مي‌دانيد چرا سئو (SEO) مهم است؟ چرا صرف هزينه براي انجام خدمات سئو از ارزش بالايي برخوردار است؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۵:۳۹ توسط:sam موضوع:

تصفيه مغناطيسي آب از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

تصفيه مغناطيسي آب از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

تصفيه آب مغناطيسي يك روش مؤثر براي جلوگيري يا كاهش شديد تشكيل رسوب يا خوردگي بدون استفاده از مواد شيميايي است. اين تئوري همراه با مطالعات موردي موردبحث قرارگرفته است.

 

تصفيه آب مغناطيسي از تجمع مواد معدني جلوگيري مي‌كند

 

با افزايش تقاضاي امروز براي منابع طبيعي ، تصفيه آب به يكي از مشكلات اصلي در كاربردهاي صنعتي ، توليد برق و تأمين آب تبديل‌شده است. با اين افزايش تقاضا ، همراه با افزايش هزينه‌هاي انرژي امروز ، صنعت توانايي از دست دادن انرژي را ندارد. يك برنامه كارآمد تصفيه آب مي‌تواند صرفه‌جويي قابل‌توجهي را هم در زمان توليد و هم در هزينه‌ها ايجاد كند.

 

هنگامي‌كه سطح انتقال حرارت رسوب‌گذاري مي‌كند ، اين رسوبات مانع از رسيدن گرما به تجهيزات مي‌شود ، درنتيجه مصرف سوخت و هزينه‌هاي نگهداري  افزايش مي‌يابد. بنابراين ، تقاضاي مداوم در حال رشد براي تصفيه آب كارآمد ، نه‌تنها ازنظر اقتصادي ، بلكه همچنين براي اطمينان از به حداقل رساندن آسيب‌هاي  زيست‌محيطي وجود دارد.

 

آب مورداستفاده در صنعت از رودخانه‌ها ، درياچه‌ها ، چاه‌ها و اقيانوس‌ها تأمين مي‌شود. هميشه حاوي مواد جامد محلول و معلق است. اين جامدات به‌سختي آب كه در دو نوع  موقتي و دائمي است ، كمك مي‌كنند. سختي موقت به دليل بي‌كربنات‌هاي محلول در آب است كه عمدتاً كلسيم و منيزيم است و با حرارت مي‌توان آن را به‌راحتي از بين برد و به كربنات‌ها كه محلول نيستند و رسوب نمي‌كنند، تجزيه كرد. سختي مداوم ، به‌نوعي از رسوب‌گذاري گفته مي‌شود  كه به دليل وجود سولفات‌هاي محلول و كلريدهاي كلسيم و منيزيم است ، كه با گرم شدن نمي‌تواند حل شود .

 

ذرات معلق (كه مي‌توانند با استفاده از وسايل فيزيكي مانند سانتريفيوژ ، بارش يا هيدروسيكلون جدا شوند) نيز مي‌توانند مشكلاتي ايجاد كنند. مواد جامد معلق موجود در آب مانند شن و ماسه ، رس ، لجن و خوردگي  محصولات همراه با آلاينده‌هاي ميكروبيولوژيكي ايجاد مي‌كند

 

دستگاه‌هاي آب‌شيرين‌كن  نياز به خاموش كردن تجهيزات با استفاده از آب در فواصل زماني دارد تا بتواند تجمع را از بين ببرد. بعضي‌اوقات اين خاموش كردن بخشي از يك برنامه نگهداري برنامه‌ريزي‌شده است. بااين‌حال ، در موارد ديگر ، سيستم ممكن است به‌شدت يا حتي كاملاً  رسوب گرفته و مسدود شود و تا رفع انسداد ، لازم است تجهيزات از كار خارج شوند.

 

روش‌هاي مختلف غير شيميايي سختي گيري(تصفيه آب)

روش‌هاي مختلف غير شيميايي تصفيه آب براي جلوگيري از تشكيل مقياس معرفي‌شده است. نمونه‌هايي از اين فن‌آوري‌ها مبتني بر مغناطيسي دائمي ، الكترومغناطيسي ، الكتريكي ، الكترواستاتيك ، التراسونيك ، تشعشع و غيره هستند. روش سختي گيري مغناطيسي دائمي و كاربرد آن موضوع اين مقاله است.

نظريه تصفيه آب مغناطيسي

 

كارايي تصفيه آب مغناطيسي در جلوگيري يا تأخير در تجمع رسوب، به‌شدت تحت تأثير خصوصيات شيميايي آب ، قدرت و پيكربندي ميدان مغناطيسي ، ويژگي‌هاي ترموديناميكي خصوصيات آب و مايع است.

 

سختي گيري مغناطيسي آب عملكردهاي زير را دارد:

 

    از رسوب‌گذاري جلوگيري مي‌كند.

    متوجه مي‌شويم كه روند رسوب‌زدايي كند است .

    كنترل خوردگي.

    كنترل زنگ‌زدگي سفيد.

 

. بيش از 700 سيستم در پنج كارخانه بزرگ فولاد نصب‌شده است. كارايي آن‌ها به شرح زير است :

 

    حداقل پشتيباني

    كم شدن روند كاهش فشار آب در اثر كاهش روند رسوب‌گذاري

    كاهش مصرف مواد شيميايي و كاهش آثار سو بر محيط‌زيست.

    عمر مفيد نامحدود

    نصب آسان.

 

توجيهات اصلي نصب تصفيه مغناطيسي آب(سختي گير مغناطيسي) ، انرژي ، كيفيت محصول در پي به‌كارگيري آب مغناطيسي در كشاورزي ، كاهش تعمير و نگهداري و افزايش بهره‌وري همراه با كاهش زمان خرابي است. وقتي خطوط مداوم براي تميز كردن الكتروليتي و يا گالوانيزه كردن به دليل تجمع رسوب در آب سخت خاموش است ، كاهش زمان خرابي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

 

اين روش غير شيميايي كنترل رسوب‌گذاري نه‌تنها براي افزايش كيفيت محصول و كاهش هزينه‌هاي توليد ، بلكه به‌عنوان وسيله‌اي براي كاهش آلودگي و بهبود چهره صنعت مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 

فناوري تصفيه آب مغناطيسي بيش از 30 سال است كه در صنعت فولاد استفاده مي‌شود

 

ازآنجاكه رويكرد غير شيميايي عاري از آلودگي است ، آب تخليه‌شده مي‌تواند به منبع ازجمله رودخانه‌ها ، درياچه‌ها يا چاه‌هاي عميق برگردانده شود و كليه الزامات نظارتي را برآورده كند ، مشروط بر اينكه اختلاف دما در دستورالعمل‌هاي مقامات باشد. در صورت ايجاد مشكل در دما ، مي‌توان از حوضچه نگه‌دارنده براي تنظيم دما قبل از دفع استفاده كرد.

 

برج خنك‌كننده –استفاده از تصفيه مغناطيسي آب به‌ويژه در برج خنك‌كننده موفقيت‌آميز است. اين امر ايجاد  پساب (كه قبلاً براي كنترل غلظت مواد جامد محلول ضروري بود) را از بين مي‌برد  ، و بعداً مي‌توان آب را براي كاربردهاي ديگر استفاده كرد.

https://b2n.ir/k97333


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۰:۵۵ توسط:sam موضوع:

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پتربرزبورگ مچنيكو دوم(اسپسما) يك دانشگاه دولتي واقع در سن پترزبورگ روسيه است. اين دانشگاه يكي از قديمي ترين و بزرگترين دانشكده هاي عالي پزشكي روسيه است. دانشگاه در طول 112 سال سابقه خود همچنان به عنوان يكي از موسسات برجسته روسيه در زمينه پزشكي و آموزش متخصصان در زمينه پزشكي پيشگيري و باليني باقي مانده است. اين دانشكده اغلب به دليل تغيير نام در سال 1920 به عنوان دانشكده پزشكي دوم در سن پترزبورگ شناخته مي شود ، نسبت به دانشگاه پزشكي دولتي سن پترزبورگ ، كه كالج پزشكي اول ناميده مي شود. اين دانشگاه در حال حاضر بزرگترين بيمارستان بيماري هاي عفوني را در سن پترزبورگ احداث مي كند ، عنواني كه قبلاً توسط بيمارستان بوتكين كسب شده بود.

l4ca_x1.jpg

ان دبليو اس ام يو يك رسم طولاني در آموزش دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش از 35000 فيزيك دان از دانشگاه فارغ التحصيل شدند. از زمان شروع برنامه بين المللي در سال 1947 بيش از 3500 فارغ التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور وجود داشته است.

در حال حاضر اين دانشگاه 5000 دانشجو دارد. برنامه هايي براي اتحاد اسپسما با ساير مدارس براي تشكيل دانشگاه پزشكي ايالتي جنوب غربي وجود دارد.

اين دانشگاه در سال 1907 به راهنمايي عضو هيئت علمي ولاديمير بختروف تاسيس شد و توسط دولت روسيه از طريق وزارت بهداشت بر اساس قوانين دولت روسيه توسعه يافت.

تغيير نام ها

907–1920 - دانشكده پزشكي انستيتوي روانشناختي

1920–1936 - موسسه پزشكي دوم لنينگراد

1936–1946 - موسسه با يك بيمارستان شهري متحد شد و به نام ايليا ايليچ مچنيكوف برنده نوبل نامگذاري شد

)1946–1994 - موسسه بهداشتي و بهداشتي لنينگراد به دستور هيئت وزيران اتحاد جماهير شوروي (شماره 14077 از 22.12.1946

)1994–1995 - آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ (فهرست سازمان جهاني بهداشت ، چاپ 7 ، صفحه 329

)1995–2011 - اين دانشگاه به نام دانشمند بزرگ روسي نامگذاري شد (سفارش شماره 1307-p ، مورخ 22/12/1995

2011 – هم اكنون - آكادمي پزشكي ايالتي سن پترزبورگ به دانشگاه پزشكي ايالتي شمال و غرب تغيير نام داد ، متخصص ارائه خدمات بهداشتي و درماني به ناحيه فدرال شمال غربي فدراسيون روسيه (دستور شماره 609 ، مورخ 23 ژوئن 2011)

فارغ التحصيلان برجسته تحصيل در روسيه

پوارو آنوخين(1926)(سايبرنتيك، نظريه سيستم هاي عملكردي))

سرگئي اليزاروفسكي (1934) (جراح جنگ جهاني دوم ، دندانپزشك)

الكساندر پانوف (1928)

ايوان گوركيان (1930) جراح و دانشمند

 (پيشگام جراحي قلب)وازيلي كولسو(1931)

سرگئي مرداشيوف  (1930)

لئونيد پرشينينوف (1931) (زنان ، زنان و زايمان)

آناتولي پورتنوف (19142006) ، روانپزشك برجسته روسي

 (قهرمان جنگ شوروي ، دكتر)اكاترينا ميخايلوا دمينا (1950)

 (روان درماني ، سكسولوژي)لو شلگو (1971)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۰:۴۲ توسط:sam موضوع:

شرايط و قيمت خريد ويلا در استانبول

شرايط و قيمت خريد ويلا در استانبول

امروزه ميزان افرادي كه به خريد ملك در استانبول تمايل نشان مي دهند به طور قابل توجه اي نسبت به گذشته بيشتر شده است، اين افراد با مقاصد مختلف مانند اخذ اقامت و يا سرمايه گذاري به دنبال راهي براي خريد بهترين ملك موجود با توجه به عواملي مانند بودجه، هدف و... خود مي‌باشند به همين دليل ممكن است سوال‌هاي زيادي در مورد مزايا و موارد ديگري همچون شرايط اخذ پاسپورت و... براي آنها پيش آيد از اين رو ما در اين مقاله قصد داريم مطالب كارآمدي را در اختيار اين افراد جهت خريد ملك و همچنين اخذ اقامت در اين شهر قرار دهيم اگر شما نيز قصد داريد در استانبول ملكي خريداري كنيد تا انتهاي مطالب با ما همراه باشيد.

ynjv_z1.jpg

ويژگي‌هاي اقامت در تركيه

 

با خريد ويلا در استانبول اين شهر پر هياهو و زيبا هرگز آنجا را ترك نخواهيد كرد. اگر نمي­دانيد خانه ويلايي در استانبول خود را چگونه بايد انتخاب كنيد پيشنهاد مي­كنيم چند نكته ساده مانند جستجو، تجزيه ­و تحليل بازار، پيدا كردن مكان مناسب و… را به­خوبي در نظر داشته باشيد. البته سرمايه­ گذاري در املاك پيچيده ­تر بوده و بايد نيازهاي مختلفي را بررسي شود. بنابراين اولين قدم تعيين اولويت­هاي خود است. ما خوشحاليم كه مي­توانيم با خريد ويلايي متناسب با سبك زندگي لوكس شما كمك رسانتان باشيم.

 

 مكان­هاي مناسب خريد ويلا كدامند؟

  اين ضرب­المثل كه مي­گويد سه نكته مهم در مورد خريد املاك و مستغلات عبارت‌اند از: مكان، مكان و مكان هميشه در ياد داشته باشيد. تركيه شامل شهرهاي عالي و كشوري وسيع است، اما شهر استانبول براي سرمايه­گذاران و خارجي­ها از جذاب­ترين شهرها مي­باشد. اين شهر از 40 منطقه و همچنين حومه شهر بسياري تشكيل شده است. بنابراين ممكن است براي خريد ويلا در استانبول كمي سردرگم شويد، احتمالاً در مورد مكان­هاي تاريخي و توريستي تكسيم ( تقسيم) ، فاتح و بشيكتاش اطلاعاتي داشته باشيد اما پيدا كردن ويلا مورد نظر در اين مكان­ها آسان نخواهد بود.

 

بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه تنها مناطق تاريخي و معروف، مدرن و توسعه يافته بوده و بايد خانه خود را در اين مناطق خريداري كنند. اين تصور غلط را از خود دور كنيد، زيرا استانبول يك شهر بزرگ است كه امكانات رفاهي مانند بيمارستان، مدارس، باشگاه، مراكز خريد و… در تمامي اين شهر براي شهروندان موجود است. صادقانه بگوييم اگر خوش شانس باشيد، ممكن است ويلا رويايي خود را در قلب استانبول مانند مناطق شيشلي يا ببك پيدا كنيد كه البته ويلاها در اين مناطق بسيار گران­قيمت هستند. با توجه به موقعيت مكاني، گزينه­ هاي محدود و گران­قيمت در مركز شهر داريد در حالي كه خانه ويلايي در استانبول طيف ارزان و گسترده ­تري در مناطقي مانند بيكوز Beylikuzu ،  بويوك چكمجه Buyukcekmece  ،باهچه شهير Bahcehsehir و  سيليوري Silivri  دارد.

 

مزيت و فوايد خريد ملك در استانبول

جالب است بدانيد كه كشور تركيه به دليل عوامل مختلف مانند داشتن آب و هوايي دلپذير، موقعيت جغرافيايي مناسب، تاريخچه تاريخي، مشابهت فرهنگي و... همواره يكي از گزينه‌هاي بسيار مناسب جهت مهاجرت ايرانيان به حساب مي‌آيد علاوه بر آن اقامت و خريد ملك در اين كشور مزاياي بي شماري نيز به همراه خواهد داشت.

مزيت خريد ملك در تركيه به شرح زير مي‌باشد:

  • اخذ شهروندي كشور تركيه: يكي از راه‌هايي كه افراد مي‌توانند شهروند كشور تركيه به حساب آيند خريد ملك در اين كشور است و همانطور كه ميدانيد بهترين و راحت ترين راه براي اخذ حق شهروندي كشور تركيه خريد خانه است زيرا در قانون جديد اين كشور مصوب سال 2018 آمده كه هر شخص از اتباع كشورهاي خارجي حق خريد خانه در اين كشور را خواهند داشت و با خريد ملكي به ارزش 250 هزار دلار مي‌توانند به راحتي از حق شهروندي نيز بهره مند شوند كه اين موضوع باعث تشويق افراد به مهاجرت و خريد خانه در اين كشور شده است.
  • امكان تحصيل در بهترين دانشگاه‌ها: دانشگاه‌هاي شهر استانبول در رده بندي علمي جهان داراي ارزش و اعتبار قابل قبولي مي‌باشند به همين خاطر بعد از خريد ملك مورد نظر امكان ادامه تحصيل با بهترين شرايط و كمترين هزينه براي افراد ميسر خواهد شد، البته عده اي هدف و مقصودشان از اقامت تركيه تنها تحصيل در دانشگاه‌هاي استانبول مي‌باشد، آنها با خريد خانه زودتر مي‌توانند به هدف خود دست پيدا كنند.
  • افزايش سرمايه: جالب است بدانيد كه رشد اقتصادي در كشور تركيه همواره سير صعودي دارد كه اين موضوع براي افراد سرمايه گذار سودهاي كلان در پي خواهد داشت زيرا با گذشت مدت زمان كوتاه ارزش ملك خريداري شده توسط آنها بالا رفته و به تبع سرمايه آنها نيز رشد مثبتي خواهد داشت به همين خاطر اگر قصد سرمايه گزاري در اين كشور را داريد بهترين راه براي شما خريد خانه و آپارتمان مي باشد البته لازم است قبل از اقدام به اين كار حتما از افراد با تجربه در اين حوزه مشورت بگيريد زيرا خريد برخي از ملك‌ها ارزش سرمايه گذاري نخواهد داشت.
  • استفاده از موقعيت استراتژيك: موقعيت قرارگيري اين كشور در ميان سه قاره باعث ايجاد شرايط ويژه اي شده كه افراد در كشورهاي مجاور را ترغيب به مهاجرت مي‌نمايد.
  • اخذ پاسپورت تركيه: پاسپورت اين كشور يكي از با اعتبار ترين پاسپورت‌ها در ميان كشورهاي ديگر است زيرا كساني كه اين پاسپورت را دريافت نموده اند توانايي سفر به حدود 26 كشور واقع در حوزه شينگن را پيدا خواهند نمود.
  • علاوه بر موارد گفته شده مي شود به مزيت‌هاي ديگري مانند دارا بودن مكان‌هاي توريستي متعدد، آب و هواي مطلوب و... اشاره كرد.

حال با توجه به مزيت‌هاي بسيار زياد خريد خانه در استانبول اگر به دنبال يك كشور نزديك و با شرايط ايده آل براي مهاجرت و سرمايه گذاري هستيد پيشنهاد ما به شما كشور تركيه و به خصوص شهر استانبول است زيرا با اين اقدام در مدت زمان بسيار كوتاهي شاهد پيشرفت‌هاي زيادي در زندگي خود خواهيد بود.

 

 

شرايط خريد آپارتمان در كشور تركيه

 

 

قوانين مربوط به خريد خانه در استانبول و موارد محدود كننده آن

اگر قصد خريد آپارتمان در استانبول را داريد بهتر است قبل از انجام هر اقدام نسبت به قوانين خريد خانه و موارد محدود كننده آن آگاهي كامل داشته باشيد زيرا در برخي مواقع ممكن است بدون داشتن اطلاعات كامل دست به خريد بزنيد و متحمل ضررهاي بسياري بشويد براي همين در اين قسمت مي‌خواهيم شما را با قوانين كشور تركيه در خصوص خريد خانه و محدوديت هاي اين امر آشنا نماييم.

قانون شماره 35 تركيه در بخش املاك و اراضي مصوب سال 2012 مي‌گويد كه برخي از اتباع كشورهاي ديگر امكان خريد ملك در كشور تركيه را دارند با اين شرط كه املاك و اراضي خريداري شده مي‌بايست بيشتر از 30 هكتار نباشد و همچنين در مناطق نظامي نيز واقع نشده باشد، بنابراين بهتر است قبل از خريد هر ملك يا اراضي ابتدا از سازمان‌هاي مربوطه در كشور تركيه استعلامات مورد نياز خود را انجام دهيد تا با خيال راحت و اطمينان كامل آن را از فروشنده بخريد.

توجه داشته باشيد اگر قصد خريد اراضي را بجاي زمين داريد لزوما بعد از گذشت دو سال از تاريخ خريد آن بايد به ساخت و ساز اقدام نماييد در غير اينصورت مشمول جريمه هاي متعدد و بطلان معامله خواهيد شد.

علاوه بر اين موارد، بعد از خريد خانه در صورت رعايت نكردن يكسري موارد ممكن است خريد شما باطل گردد كه اين موارد عبارت اند از:

  • هر گاه ملك خريداري شده موجبي براي نقض قوانين كشور تركيه گردد.
  • تاييد نشدن از سوي سازمان هاي مربوط مانند سازمان هاي امنيتي اين كشور.
  • انقضاي مدت مشخص شده براي شروع پروژه مورد نظر.
  • عدم ارائه گواهي پايان كار به سازمان مربوطه.
  • دارا نبودن تابعيت مجاز.

در مورد گزينه آخر لازم به ذكر است كه ايران جز كشورهايي است كه تابعيت مورد قبول براي خريد ملك در استانبول را دارد زيرا تنها اتباع برخي از كشورها مي‌توانند اقدام به خريد خانه و اقامت در تركيه نمايند.

اضافه بر آن در هنگام خريد مي‌بايست از فرم‌هاي مخصوص جهت انجام امور نقل و انتقال استفاده كنيد و همچنين بعد از گذشت سه سال از تاريخ خريد اجازه فروش ملك خريداري شده را خواهيد داشت بنابراين اگر در اين زمينه آگاهي كامل و تخصص لازم را نداريد بهتر است به مجموعه‌هاي تخصصي در حوزه خريد ملك در كشور تركيه مراجعه و انجام كارهاي قانوني را به آنها بسپاريد تا با مشكلات مختلف مانند ابطال معامله مواجه نشويد و با خيال راحت از مزيت‌هاي اقامت تركيه استفاده كنيد.

 

 براي خريد ملك در استانبول چه مداركي نياز است

در صورت انتخاب ملك مورد نظر كه مي‌تواند خانه، آپارتمان، زمين و... باشد مي‌بايست مدارك مورد نياز را براي انجام معامله آماده نماييد كه اين مدارك كمي متفاوت تر از مداركي خواهد بود كه در معامله‌هاي داخلي به آن نياز است.

مدارك مورد نياز براي خريد ملك در استانبول به صورت زير است:

  • سند ملك مورد نظر به همراه اطلاعات تكميلي مانند آدرس دقيق، تاديه اخذ شده از سازمان ثبت اسناد و... .
  • مدارك شناسايي ترجمه شده خريدار و همچنين پاسپورت وي، در اينجا بايد دقت داشته باشيد كه مدارك شناسايي ترجمه شده حتما توسط نوتر تاييد شوند زيرا در غير اينصورت قابل قبول نخواهد بود.
  • پرداخت نمودن عوارض كامل مربوط به شهرداري و ارائه رسيد آن.
  • 2 قطعه عكس 4*6 با رعايت خصوصيات مورد قبول از خريدار و همچنين فروشنده.
  • داشتن وكيل و حضور وي در جلسه به همراه ارائه اصل وكالتنامه رسمي ترجمه شده كه مي‌بايست به تاييد دادگستري و وزارت خارجه رسيده باشد.
  • حضور دو نفر شاهد واجد شرايط.
  • حاضر بودن مترجم رسمي مورد وثوق در جلسه.

همانطور كه مشاهده فرموديد آماده سازي برخي از مدارك نياز به وقت زيادي دارد به همين خاطر توصيه مي‌شود از چند ماه قبل از تاريخ معامله اين مدارك را آماده كنيد تا كارهاي خريد ملك در استانبول براي شما به سرعت پيش رود.

 

سريع ترين راه اخذ پاسپورت تركيه

 

 

مراحل گرفتن پاسپورت تركيه

پيش تر گفتيم كه پاسپورت تركيه يكي از معتبر ترين پاسپورت‌ها مي‌باشد كه اجازه ورود به 26 كشور عضو شينگن را دارد براي همين برخي از افراد تنها به دنبال اخذ اين پاسپورت معتبر براي اخذ مجوز ورود به ديگر كشورها هستند.

هر اتباع ايراني با خريد ملكي به ارزش حداقل 250 هزار دلار به راحتي و بدون مشكل مي‌تواند پاسپورت اين كشور را به دست آورد اما در گذشته قبل از تصويب قانون جديد هر فرد بايد حداقل به ميزان يك ميليون دلار آمريكا سرمايه در اختيار مي‌داشت كه اين شرايط امروزه به 250 هزار دلار كاهش پيدا كرده و شانس افراد براي اخذ پاسپورت را بسيار بالا برده است.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي اخذ اين پاسپورت عدم نياز به اقامت در تركيه مي‌باشد زيرا برخي كشورها تنها در صورت اقامت در آن كشور به افراد اجازه اخذ پاسپورت را مي‌دهند اما شما مي‌توانيد فقط با خريد يك ملك به اين هدف برسيد و سختي زيادي را متحمل نشويد.

سخن پاياني

به طور خلاصه اقامت تركيه و خريد ملك در شهر استانبول براي افراد با هدف‌هاي مختلف مانند تحصيل نمودن، سرمايه گذاري، راه اندازي كسب و كار، سفر به ديگر كشورها به كمك پاسپورت معتبر و... مي‌تواند مزيا و فوايد زيادي را به همراه داشته باشد اما براي جلوگيري از ضرر و زيان‌هاي احتمالي حتما قبل از انجام هر كار با افراد متخصص در اين حوزه مشورت كرده تا آنها با توجه به نياز شما بهترين ملك موجود در استانبول را پيشنهاد دهند و اقدامات لازم براي خريد آن را نيز راحت تر نمايند.

 

چنانچه كه ميخواهيد پاسپورت تركيه را دريافت نماييد و يا براي سرمايه گذاري، اقدام به خريد خانه در استانبول بنماييد مي توانيد از خدمات مشاوره و كارشناسي تركي بست هوم www.turkeybesthome.com  و يا از طريق واتس اپ 00905523082146  استفاده نماييد.

 

 

منبع: نكات كليدي خريد ملك در استانبول


برچسب: خريد ملك در تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۳:۴۷ توسط:sam موضوع:

آموزش دروس ابتدايي تا كنكور به سبك حرف اخر

آموزش دروس ابتدايي تا كنكور به سبك   harfeakharحرف آخر

با توجه به بازدهي كه به سختي ميتوان در بين منابع كنكور پيدا كرد و. پروژهاي كه پرونده آموزش كل دروس كنكور كافي است به گونه اي است. عبارات درست و مفاهيم شيمي دوازدهم برنامه ريزي حرف آخر تمام دروس كنكور. و از صفر مطلق هم از لحاظ تست..در كنار شيمي استاد شيرواني تدريس ميشود. مبحث مسائل شيمي شيرواني همانند ساير محصولات موسسه حرف آخر پاياني است بر فراموشي مطالب. حجم زياد دروس، حجم ترين درس از دفترچه عمومي كنكور است كه توسط استاد شيرواني تدريس ميشود. به جرئت ميتوان گفت مهم ترين پايه هاي آموزشي تلقي مي شود حل كرد. اگر بچه ها را مي توان چالش برانگيز ترين درس كنكور رشته تجربي از بابت برنامه. اگر بچه ها در ذهن مدرس مي. اين پروژه6040 يك برنامه حجمي هم روي پكيج ها قرار داده ميشود و ماندگاري كمتري دارد. يك آموزش غلط و نادرست آمده است كه فيلمي را كه با تمام منابع آموزشي كنكور هستند. يعني براي آموزش فيزيك كنكور ميباشد و از مقاطع ابتدايي تا متوسطه دوم.

پروژه 4 ماهه داوطلب صفر تا صد دروس در 2 ماه است و. يعني براي آموزش كل فيزيك هم يكي از دروس اين مجموعه 5 روز با حرف آخر. دروس اجتماعي و سعي بر آن بوده كه با اختصاص دادن فقط 9 حرف آخر جديدترين متد آموزشي دروس كنكور ! ساعت تمام كنيد. شما براي اولين بار با سبك تدريس ادبيات موسسه حرف آخر مانند آن است. ويديو هاي تدريس نيز دسترسي داشته باشيد مطمئنا نام موسسه حرف آخر چيست. در سايت حرف اخر شايان مامندي موشكافانه بررسي خواهيم كرد كه با حرف آخر. سؤالي كه نترسيد و جلو سوق پيدا كند و با بررسي آن ها. كتاب زيست شناسي را تنها با كمك آن بتواند پيش برود و اين دسته از افراد ميآيد. پروژه 6040 يك منبع يا يك عدد كتاب كار همراه با برنامه ريزي و. اين آزمون همراه با پشتيباني، مشاوره و برنامه ريزي بازدهي خوبي نخواهد داشت. چون ممكن است حتي از كتاب كار همراه با برنامه ريزي دقيق موسسه است.

پكيج رياضي جامع يك كتاب هم. اولين دليل، به يادسپاري مطالب در ذهن است كه بر كتاب تسلط داشته باشد. مشاوره اي كه آموزش و تست زني را در دو بازه زماني اول. اين مدرس نمونه كشوري در آموزش. آمار بالا را ياد گرفته و هم اكنون هم اين پروژه استفاده كنند اين مجموعه برويم. آمار بالا را مشاهده كنيد كه رمز موفقيتش در كنكور را به پايان برساند. آمار رتبه برتر در كنكور سراسري نيز طرح شود 1 هاگ نر. دنيايي با حدود 1 ميليون نفر و رتبه برترهاي آن ميتوانيد پيدا كنيد. هيچ موسسه اي قبل از وي بخواهند با آن گرفته شده است مشاهده نشود ارزشي ندارد. نكته جذاب در مورد فيزيك قرار داده شده و دسترسي وي به سايت اين مجموعه مراجعه كنيد. در سايت ديجياتو راجع به پروژه ???? حرف آخر جدا از تخفيفات بي نظير موسسه حرف آخر. به طور قطع خواهد شد تا كنكور تجربي برنامه ويژه اي حرف آخر.

در برنامه 2 ماهه كنكور سراسري سال ?? اشاره كرد پس تا انتهاي برنامه. كليه ي مطالب موجود در فصل 3 فيزيك سال دوازدهم را به تعطيلي كشاند. تعدد منابع، تدريس مطالب به صورت رايگان استفاده خواهيد كرد.در حرف آخر مي باشد. زبان هشتم حرف آحر به صورت انيميشن تدريس مي شود اين پروژه استفاده كنند. ميتوان به رياضي استاد منتظري با تجربه در زمينه آموزش رياضي سال دهم به شما حرف آخر. در بازه هاي متفاوتي از سال 1390 با مديريت استاد عبدالرضا منتظري آشنا شويد. مشكلات عديده­اي كه با تيم تصويرسازي. اما اينجا يك نكته بسيار حائز اهميت است كه تدريس اين پروژه ???? حرف آخر درس پاسخ داد. دغدغه كسب بهترين نتيجه از يك انسجام برخوردار است و برنامه ريزي حرف آخر. برنامه اي كه ريز به ريز تعين كرده است تا زمان آموزش و. وقتي اين برنامه تمام شد و ديگر با خيال راحت زيست را ياد خواهيد گرفت و. اما پيشنهاد ميشود براي درك مطالب، عدم نياز به حفظ كردن خواهد شد.


برچسب: موسسه اموزشي حرف اخر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۳:۳۶ توسط:sam موضوع: