mohem mohem .

mohem

آموزش جامع ارتقاء نرم افزاري و سخت افزاري لپ تاپ

اگر با دنياي كامپيوتر و لپ تاپ آشنا باشيد، به راحتي متوجه خواهيد شد كه در صورت نياز مي توانيد كيس و كامپيوتر خود را ارتقا دهيد، اما سوال مهمي كه اغلب پرسيده مي شود اين است كه آيا مي توان لپ تاپ را ارتقا داد؟ يا چگونه لپ تاپ خود را ارتقا مي دهيد؟ بسياري از مردم مي خواهند با يك لپ تاپ كار كنند اما در عين حال ويژگي هاي آن را ارتقا دهند، در اين راهنما مي خواهيم به اين موضوع بپردازيم. ممكن است فكر كنيد كه وقتي لپ‌تاپمان خراب شد بايد آن را ارتقا دهيم، اما اصلاً اينطور نيست.

 

 

به طور كلي چند راه براي ارتقاء لپ تاپ وجود دارد؟

 

لپ تاپ خود را ارتقا دهيد

ارتقاء نرم افزار لپ تاپ

 

لپ تاپ در چه مواردي ارتقا مي يابد؟

 

كامپيوترهاي لپ تاپ به دلايل مختلفي ارتقا مي يابند و هركسي دليل خاصي براي ارتقاي لپ تاپ خود دارد. با اين حال، همانطور كه از نام آن پيداست، اين كار با هدف بهبود عملكرد لپ تاپ انجام مي شود. لپ تاپ ها هميشه به صورت از پيش ساخته شده در دسترس كاربران قرار مي گيرند، يعني نمي توانيد قطعات آن را مانند يك كامپيوتر خانگي كنار هم قرار دهيد و با اين ترفند كامپيوتر دلخواه خود را به دست آوريد. البته براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله شروع نشدن كامپيوتر را مطالعه كنيد. داراي محدوديت اندازه هستند و همچنين ابعاد آنها روز به روز در حال كاهش است.

 

اين امر مونتاژ لپ تاپ را بسيار پر ريسك و تقريبا غيرممكن مي كند و بايد لپ تاپ با مشخصات كارخانه اي خريداري كنيد. اما خبر خوب اين است كه با وجود اين محدوديت هاي ساخت، مي توانيد سخت افزار لپ تاپ را با چند ترفند ارتقا دهيد تا به عملكرد دلخواه خود برسيد. البته براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله نحوه استفاده از گوگل ترنسليت را مطالعه كنيد. بنابراين، اگر به دليل كمبود بودجه يا دلايل ديگر مجبور به خريد يك لپ تاپ ارزان قيمت هستيد، نگران نباشيد زيرا مي توانيد در اسرع وقت سخت افزار آن را ارتقا دهيد.

 

چه قطعات لپ تاپ را مي توان ارتقا داد؟

 

مي توانيد قطعات سخت افزاري لپ تاپ خود را ارتقا دهيد اگر:

 

1- هارد لپ تاپ خود را ارتقا دهيد

 

رم داخلي يا هارد ديسك را اغلب مي توان با هارد ديسك هاي با ظرفيت بزرگتر يا حتي حافظه SSD جايگزين كرد. اين ويژگي سرعت لپ تاپ شما را تا حد زيادي افزايش مي دهد و مي توانيد در كمترين زمان برنامه هاي فشرده يا يك سري فعاليت هاي محاسباتي طولاني مدت را اجرا كنيد. از آنجايي كه ارتقا به حافظه SSD گزينه بسيار بهتري است، مراحل ارتقا هارد ديسك به SSD را توضيح خواهيم داد:

 

بررسي كنيد كه آيا هارد ديسك لپ تاپ شما قابل ارتقا است يا خير:

 

اگر لپ تاپ شما داراي پنل قابل جابجايي است و به قطعات داخلي آن دسترسي داريد، فرد خوش شانسي هستيد كه مي توانيد هارد لپ تاپ خود را در چند مرحله ارتقا دهيد. در غير اين صورت، بهتر است با خدمات مجاز لپ تاپ خود تماس بگيريد و از آنها بخواهيد كه به شما در ارتقاي هارد ديسك كمك كنند.

 

حافظه SSD مناسب را براي دستگاه خود انتخاب كنيد:

 

اولين چيزي كه قبل از تهيه SSD بايد در نظر بگيريد اندازه و ظاهر درايو است. اكثر لپ تاپ ها از درايوهاي 2.5 اينچي استفاده مي كنند، در حالي كه برخي از لپ تاپ هاي فوق قابل حمل داراي درايوهاي 1.8 اينچي هستند. علاوه بر اندازه كلي، هر ديسك داراي ضخامت خاصي است كه بايد در نظر گرفته شود. بنابراين، قبل از خريد حافظه SSD، مطمئن شويد كه حافظه انتخاب شده براي لپ تاپ شما مناسب است. براي اين كار بايد به دفترچه راهنماي لپ تاپ خود مراجعه كنيد يا با جستجوي نام آن در گوگل از اندازه داخلي دستگاه خود مطلع شويد. البته براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله نرم افزار آموزش زبان را مطالعه كنيد.

بعد از اينكه اندازه مناسب را پيدا كرديد، وقت آن است كه ظرفيت ذخيره سازي خود را انتخاب كنيد. شما بايد حافظه اي با قدرت كافي براي ذخيره پارتيشن هاي ويندوز خود انتخاب كنيد. يك SSD 240 گيگابايتي معمولاً براي استفاده معمولي مناسب است.

 

ارتقاء هارد ديسك

هارد ديسك فعلي خود را براي تعويض آماده كنيد:

 

با انتخاب فضاي ذخيره سازي مناسب، بايد هارد ديسك موجود خود را براي جايگزيني و پشتيبان گيري از فايل هاي مهم خود آماده كنيد. به اين ترتيب در صورت بروز مشكل، اطلاعات شما در امان خواهد بود. از آنجايي كه ممكن است ظرفيت هارد بيشتر از SSD جديد باشد، بهتر است فايل هاي حجيم و بدون استفاده را از روي هارد پاك كنيد تا در حجم جديد فضاي اضافي را اشغال نكنند.

 

يك حافظه SSD را وصل كنيد:

 

براي اين كار به يك آداپتور يا آداپتور USB-SATA نياز داريد تا بتوانيد حافظه را قبل از قرار دادن آن در لپ تاپ پيكربندي كنيد. براي انجام تنظيمات ابتدا بايد حافظه جديدي را در دستگاه خود قرار دهيد، اين كار معمولاً با اتصال به لپ تاپ به صورت خودكار انجام مي شود، اما اگر نام درايو حافظه را نمي بينيد، در قسمت جستجوي ويندوز، مديريت ديسك را تايپ كنيد. و در اين قسمت Create and format پارتيشن هاي هارد ديسك را انتخاب كنيد. پس از انجام اين كار، بايد فضاي ذخيره سازي SSD جديد را تحت نام هارد ديسك فعلي خود تحت نام SSD جديد در بخش مديريت ديسك ببينيد. اگر پيغام Not Formatted را در كنار نام درايو جديد مشاهده كرديد، روي آن كليك راست كرده و Format Drive را انتخاب كنيد.

 

 

https://www.behance.net/mertieburt

https://mertieburt1.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/mertieburt1

https://www.openstreetmap.org/user/MertieBurt1

https://www.tripadvisor.com/Profile/mertieb2023

https://www.4shared.com/u/thoJtTP-/MertieBurt1.html

https://www.indiegogo.com/individuals/31526615

https://www.mixcloud.com/MertieBurt1/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۰۵ توسط:sam موضوع:

با رژيم غذايي فلكسترين و ويژگي هاي آن آشنا شويد

چقدر از رژيم فلكسترين مي‌دانيد؟ اگر تا به حال به فكر رژيم گياهخواري افتاده‌ايد، اما از طرفي نتوانستيد از همبرگرهاي خوشمزه يا كباب بگذريد، بايد به شما مژده بدهيم كه رژيم فلكسترين، يك رژيم خوب و مناسب براي شماست. رژيم غذايي فلكسترين يك نوع گياه خواري انعطاف پذير است.

براي آشنايي بيشتر با اين رژيم غذايي انعطاف‌پذير، پيشنهاد مي كنم حتما ادامه مطلب را بخوانيد تا ببينيد كه آيا اين سبك زندگي براي شما مناسب است يا خير.

رژيم فلكسترين چيست؟

اين رژيم به نوعي يك رژيم گياه خواريِ بسيار منعطف است كه به شما اجازه مي‌دهد از مزاياي گياه خواري بهره‌مند شويد و در عين حال از مصرف گوشت هم لذت ببريد. اسم «فلكسيترن» در حدود سال 2008 سر زبان‌ها افتاد و پرطرفدار شد.

بسياري از مردم فلسفه رژيم غذايي فلكسترين (انعطاف پذير) را دوست دارند، به ويژه به اين دليل كه هيچ قانون يا دستورالعمل سفت و سختي در آن وجود ندارد. الگوي غذا خوردن براي هركسي طوري در نظر گرفته شده است كه هريك از افراد، يك رژيم غذايي كاملا مغذي داشته باشند؛ در عين حال به طور كامل از خوردن گوشت مورد علاقه خود هم دست نمي‌كشد.

تمركز اين رژيم، بيشتر بر افزودن غذاهاي گياهي است و اصراري بر حذف و محدوديت انواع منابع غذايي ندارد. گياهان به لطف ريزمغذي‌ها، ويتامين‌ها، مواد معدني و فيتوكميكال‌هاي ضروري كه دارند، در برابر سرطان، ديابت و ساير خطرات از شما محافظت مي‌كنند. ما اطلاعات جامع تري را در مجله سلامتي و رژيم غذايي ماوراي سلامت مشاهده نموديم.

مزاياي رژيم فلكسترين

رژيم غذايي فلكسترين همان‌طور كه انتظار مي‌رود، مزاياي زيادي براي سلامتي شما دارد. اين رژيم با تاكيد بر مصرف مواد مغذي به كاهش وزن و افزايش سطح ايمني و سلامتي افراد كمك مي‌كند. در عين حال براي هركسي با هر سليقه‌اي پيشنهادي دارد. اكنون به طور مفصل از فوايد فلكسترين خواهيم گفت.

1. مغذي و همه چيز تمام است

رژيم فلكسترين شامل همه گروه‌هاي غذايي مي‌شود، بنابراين شما با اين رژيم تمام نيازهاي غذايي خود را تامين خواهيد كرد. اگر بخواهيم مقايسه كنيم، رژيم‌هاي گياه‌خواري و وگان از نظر ويتامين B12 و اسيدهاي چرب امگا 3، به‌ويژه DHA دچار فقر هستند؛ همچنين از نظر دريافت پروتئين كامل بسيار كمبود دارند.

اما رژيم غذايي فلكسترين اين امكان را براي افراد فراهم مي‌كند كه همچنان به طور منظم ماهي مصرف كنند و مي‌تواند تعادل بيشتري در دريافت مواد مغذي برقرار كنند.

 

2. انعطاف پذيري بالايي دارد

همان‌طور كه گفتيم مهم‌ترين ويژگي اين رژيم، انعطاف پذيري آن است. هيچ گروه غذايي در رژيم غذايي فلكسترين حذف نمي‌شود. در عوض، تمركز بر افزايش غذاهاي گياهي و در عين حال كاهش مصرف غذاهاي حيواني است.

از آنجايي كه همه غذاها در اين رژيم غذايي وجود دارند، مي‌توانيد به راحتي يك برنامه غذايي لذت بخش و متناسب با سبك زندگي خودتان بچينيد. شما همچنين مي‌توانيد با خيال راحت به مهماني دوستان‌تان يا به رستوران برويد و غذا ميل كنيد؛ درحالي كه هنوز در رژيم فلكسترين هستيد.

3. كم هزينه و در دسترس است

در اين رژيم، شما نيازي به غذاهاي پرهزينه يا دستور العمل‌هاي خاص نداريد. در عوض، مي‌توانيد وعده‌هاي غذايي‌تان را متناسب با بودجه خود انتخاب كنيد. اگرچه ممكن است هر هفته هزينه بيشتري براي انواع محصولات غذايي خرج كنيد، اما به دليل اينكه هزينه كمتري براي گوشت صرف مي‌كنيد، بنابراين در واقع هزينه شما كاهش مي‌يابد.

4. به كاهش وزن كمك مي‌كند

چندين مطالعه نشان داده‌اند كه رژيم غذايي نيمه گياهي با مصرف گوشت كنترل شده، باعث كاهش وزن خواهد شد. اين موضوع به دليل اين است كه خواه ناخواه تغذيه به سبك فلكسترين، يك تغذيه سالم و متعادل است كه شما را در وضعيت كالري نقصان قرار مي‌دهد؛ بنابراين طبيعي است كه با اين رژيم لاغر شويد.

اگر همراه با اين اين رژيم، ورزش هم بكنيد، زودتر و بهتر به نتيجه دلخواه خود خواهيد رسيد. ضمنا اگر هم مايل به كاهش وزن نيستيد، مي‌توانيد براي رسيدن به تناسب اندام ورزش كنيد و صرفا كالري‌هاي رژيم‌تان را تنظيم و از لاغري پيشگيري كنيد.

Top of Form

 

Bottom of Form

5. كاهش خطر ابتلا به ديابت

رعايت رژيم غذايي فلكسرين مي‌تواند به كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع 2 كمك كند. سه مطالعه مختلف (يكي در ژورنال مراقبت از ديابت، يكي در ژورنال تغذيه، متابوليسم، و بيماري‌هاي قلبي عروقي، و يكي در مجله تغذيه) نشان داد كه رژيم غذايي فلكسترين به كاهش خطر ديابت نوع 2 كمك مي‌كند و زناني كه از اين رژيم پيروي مي كردند، سطح سرمي گلوكز و انسولين پايين‌تري داشتند.

افرادي كه رژيم فلكسترين دارند، داراي شاخص توده بدني پايين‌تر و چاقي كمتري هستند. براي كاهش وزن، مديريت وزن و بهبود سلامتي عمومي، بهتر است كه يك رژيم غذايي انعطاف‌پذير را تا آخر عمر با خيال راحت دنبال كنيد.

 

معايب و عوارض فلكسترين

اين رژيم با همه خوبي ها و مزايايش، ممكن است كه براي همه افراد خوشايند و مناسب نباشد؛ مثلا كسي كه عاشقانه گوشت را دوست دارد و يا كسي كه فقر آهن دارد، با رژيم غذايي فلكسترين به مشكل خواهند خورد. اكنون در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهيم.

محدوديت مصرف گوشت

اگر در يك خانواده كه عاشق گوشت و سيب زميني هستند بزرگ شده‌ايد، ممكن است اين رژيم برايتان دشوار باشد. اين موضوع يك عيب بزرگ نيست بلكه در حقيقت يك فايده است؛ اما ممكن است به ذائقه بعضي افراد خوش نيايد. به طور كلي بايد بگوييم، رژيم فلكسترين در داشتن يك سبك زندگي سالم به شما كمك خواهد كرد.

 

https://www.ted.com/profiles/38480392/about

https://www.behance.net/tobimetz

https://tobimetz3.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/TobiMetz3

https://www.openstreetmap.org/user/TobiMetz3

https://www.tripadvisor.com/Profile/tobim641

https://www.4shared.com/u/zUWoaL75/TobiMetz3.html

https://www.indiegogo.com/individuals/30362610

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۳:۲۴ توسط:sam موضوع: