mohem mohem .

mohem

قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم

قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم

 

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن به عوامل زير بستگي دارد:

برند ايمپلنت، برند شخصي دندانپزشك، تضمين كيفيت، هزينه ي جانبي، شرايط پرداخت و نگهداري.

برند ايمپلنت دندان

شركت هاي گوناگوني ايمپلنت دندان را توليد مي كنند كه جنس آن از تيتانيوم مي باشد. ايمپلنت هايي كه در ايران استفاده مي شود غالبا اروپايي، آمريكايي و كره اي مي باشد. پياده سازي ايمپلنت دندان مستلزم تجهيزات خاصي مي باشد كه با توجه به در دسترس بودن آن امكانات در هر كشور، نوع ايمپلنت انتخاب مي‌شود. بديهي است كه برندهاي معتبر دنيا هزينه ي زيادي را براي افراد در پي خواهد داشت.

 ايمپلنت آمريكايي در درجه ي اول قرار دارد و پس از آن ايمپلنت اروپايي مطرح مي شود. ايمپلنت آمريكايي ممكن است هزينه اي بالغ بر پنج ميليون داشته باشد. ايمپلنت كره اي ارزان تر بوده و ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن آن حدود 3-2 ميليون تومان است.

برند شخصي دندانپزشك

به خاطر داشته باشيد كه تنها برند ايمپلنت دندان مطرح نيست و موضوع مهارت دندانپزشكان نيز از اهميت بسياري برخوردار است. بهترين برندها در دردست افراد غيرمتخصص بي فايده است. علاوه بر آن دندانپزشكان مطرح مبالغ زيادي را دريافت مي كنند كه بخشي از آن به ويزيت و دستمزد مربوط مي شود. اگر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي شما مهم است پيش از انجام آن جست و جوي كافي را انجام دهيد تا بتوانيد پزشك ايده آل را انتخاب كنيد تا ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن كمي متناسب با بودجه ي شما شود.

تضمين كيفيت

هميشه درهركاري درصد خطايي وجود دارد كه ايمپلنت دندان مستثني از اين قضيه نيست. حتي اگر جنس ايمپلنت مناسب بوده و پزشك نيز مهارت كافي را داشته باشد حدود 3% امكان دارد كه ايمپلنت جوش نخورد. اگر ايمپلنتي كه انتخاب كرده ايد ضمانت داشته باشد مي توانيد براي بار دوم نزد دندانپزشك خود رفته و آن را رايگان انجام دهيد. در اين صورت ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن براي بار دوم شما را شوكه نخواهد كرد.

هزينه جانبي

گول تبليغات را نخوريد. گاهي اوقات در برخي تبليغ ها مشاهده مي شود كه ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن و خدمات آن را كم تر اعلام مي كنند در صورتي كه بعدها هزينه هاي اضافي در خصوص روكش، پودر و ... از شما گرفته مي شود. پيش از انجام ايمپلنت دندان تمامي هزينه ها را بپرسيد.

شرايط پرداخت

برخي دندانپزشكان شرايطي براي شما فراهم مي كنند كه مي توانيد نيمي از ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن را قبل از انجام عمليات و مابقي را به صورت اقساطي بين 6-3 ماه پرداخت كنيد.

نگهداري

نكته ي مهم اين است كه شما بايد همانگونه كه از دندان طبيعي خود مراقبت مي كنيد به ايمپلنت دندان نيز رسيدگي كنيد. ايمپلنت دندان بر خلاف دندان طبيعي نمي پوسد اما با رعايت نكردن بهداشت شرايطي براي لثه و اطراف آن پيش مي آيد كه ايمپلنت دندان را به خطر مي اندازد. مراقبت هاي روزانه بايد به دقت و منظم انجام شود. به ياد داشته باشيد كه در طول درمان ايمپلنت و پس از آن جهت چكاپ به پزشك مربوطه مراجعه كنيد.

نتيجه گيري

ايمپلنت دندان قيمت و هزينه هاي مختلفي دارد كه متغير است و ممكن است حدود 4-2 ميليون باشد. عواملي مانند جنس ايمپلنت، جراح مربوطه، لابراتور پروتز، قطعات مصرفي و ... بر ايمپلنت دندان قيمت و هزينه آن تاثير مي گذارد. به طور كلي پس از دندان طبيعي، هيچ چيزي نمي تواند جاي ايمپلنت دندان را پر كند و در مقايسه با ساير روش ها ماندگاري بيشتري داشته و ظاهري طبيعي تر دارد.

acv5_m1.jpg

مزاياي ايمپلنت دنداني

?-بهبود ظاهر شما

يكي از اساس ترين فوايد كاشت ايمپلنت هاي دندان مربوط مسئله زيبايي و ظاهر آن است و امپلنت موجب حفظ استخوان دهان شده و شكل ظاهري صورت را حفظ مي كند. بنابراين موجب زيبايي صورت مي شود. زماني كه اكثر دندان هاي طبيعي از بين رفته اند، در استخوان دهان چيزي براي رشد يا تحريك آن عوض نمي شود.

اگر دندان ها از بين بروند بدن انسان تصور مي كند كه فك بالايي براي مراقبت از دندان ها مهم نيست و به اين علت فك بالا شروع به انحلال مي كند. اين مسئله باعث افتادگي صورت مي شود، چين و چروك در اطراف دهان به وجود مي آيد، لب ها بهم چسبيده مي شوند.

همين طور موجب اين مي شود كه سن فرد بيشتر به نظر برسد. شما با كاشت ايمپلنت دندان مي توانيد سنتان را 20 سال جوانتر كنيد و لبخندتان را زيبا تر كنيد.

?-دريافت نتايج فوري

كاشت ايمپلنت به هيچ وجه از بين نميرود و تا اخر عمر باقي مي ماند و همين طور به شما براي جويدن و ميل كردن غذا بسيار كمك مي كند و شما مي توانيد از آنها مثل دندان هاي طبيعي اتان استفاده كنيد.

اين مورد را فراموش نكنيد كه كاشت ايمپلنت براي هر فرد بستگي به شرايط جسماني آن فرد دارد و باهم متفاوت است. اما نگران نباشيد پزشكان متخصص و ماهر به راحتي با گذشت يك دوره فك و دهان شما را به طور كامل برسي مي كنند و خدمات را به درستي ارائه مي دهند.

?-بازگرداندن اعتماد به نفس و تجديد اعتماد

كاشت ايمپلنت دندان به قدري طبيعي  و زيبا است كه فرد با انجام اين عمل در خود احساس خوبي مي كند. زيرا ايمپلنت دندان به شما علاوه بر اينكه زيبايي ميبخشد باعث راحت تر جويدن غذا نيزمي شود. اين عوامل باعث شما اعتماد به نفس بيشتري پيدا كنيد.

?-در موقعيت هاي روزمره راحت باشيد

ايمپلنت دندان برعكس پروتزهاي دنداني است زيرا كه نيازي بنيست براي تميز كردن آنها را جابه جا كنيد يا موقع خواب آنها را دربياوريد. اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي خودتان عمل مي كند و دائمي است.

 

?-دندان هاي خود را به حالت طبيعي خود بازگردانيد

ايمپلنت دندان به دليل اينكه مانند ريشه دندان جايگزين مي شود دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي عمل مي كند و هيچ كس متوجه كاشت ايمپلنت نمي شود.

در برخي موارد كاشت ايمپلنت نياز به خورد كردن دندان كناري دندان از بين رفته است تا ساختاري طبيعي تر داشته باشد و به خوبي عمل كند و اين را بدانيد ساختار تخريب شده دندان طبيعي هيچ وقت درست نمي شود. اما در پرئتز به دليل اينكه از دندان كناري براي اين عمل استفاده مي كنند موجب تخريب آن دندان نيز مي شوند.

?-بهبود كلي كيفيت زندگي شما

ايمپلنت دندان باعث مي شود چهره اي زيبا تر به همراه دندان هاي طبيعي داشته باشيد و همين طور در جويدن و خوردن غذا نيز راحت تر باشيد.

كاشت ايمپلنت دندان لبخند شما را زيبا تر مي كند و همين طور باعث اين مي شود به راحتي صحبت كنيد و غذا ميل كنيد و همين طور احساس بهتري داشته باشيد.

ايمپلنت دندان به سلامت دندان و دهان شما بهبود مي بخشد و همين طور كاشت ايمپلنت دندان از بيماري هاي عفونت مزمن ناشي از باكتري، پريودنتال و بيماري هاي التهابي تا حد ممكن جلوگيري مي كند.

به اين خاطر كه كاشت ايمپلنت دندان بسيار طبيعي است و اين دندان ها دقيقا مشابه با دندان هاي طبيعي انسان است مراقبت و نگهداري از آنها نيز دقيقا مشابه دندان هاي طبيعي است. مسواك زدن و نخ دندان براي تميز كردن كافي مي باشد. همين طور با برسي منظم شما مي توانيد از لبخن زيبا تون لذت ببريد.

منبع: ايمپلنت دندان قيمت     ، ايلنا


برچسب: قيمت و هزينه‌هاي كاشت دندان و ايمپلنت+ فيلم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۱:۳۵ توسط:sam موضوع:

راديولوژي دندان در شمال تهران

راديولوژي دندان در شمال تهران

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند.

irns_e1.png

مزايا و معايب عكس برداري با دستگاه cbct

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند. راديولوژي يكي از مهارت هاي دنياي پزشكي است كه با استفاده از دانش روز به كمك پزشكان و دندان پزشكان مي شتابد.

در اين مقاله به شكل مختصر به چند شاخه پر كاربرد عكس برداري پزشكي مي پردازيم:

·       عكس cbct

عكس cbct نوعي عكس برداري سه بعدي است كه با تجهيزات پيشرفته اي حاصل مي شود. زماني پزشك درخواست cbct مي كند كه تشخيص وضعيت بيمار با عكس برداري هاي معمولي امكان پذير نباشد. اشعه ايكس به كار رفته در دستگاه cbct به خوبي در عمق بافت ها رسوخ مي كند. نتيجه اين نوع از عكس برداري، تصويرهايي متعدد از استخوان ها، اعصاب، رگ ها و بافت نرم است كه با وضوح بالايي در زواياي مختلف در اختيار پزشك قرار مي گيرد.

كاربرد cbct در تشخيص بيماري هاي مختلف

عكس cbct در تشخيص بيماري، ناهنجاري و مشكلات گوناگوني به كار برده مي شود. در ذيل تعدادي از اين مشكلات و بيماري ها ديده مي شود:

1-    بيماري هاي فك به ويژه مشكلات دندان ها مانند دندان نهفته و دندان اضافي

2-    بيماري مفصلي صورت، درد و كاهش دامنه حركت مفصل

3-    آنومالي تكاملي

4-    مشكلات كام و ابعاد آن

5-    تشخيص مشكلات فك و دندان منجر به ارتودنسي

6-     جراحي هاي ناحيه دهان

7-    شايع ترين كاربرد اين نوع عكس برداري در كاشت ايمپلنت است.

تفاوت عكس سي تي اسكن با cbct

عكس cbct با سي تي اسكن تفاوت هاي بسياري دارد. cbct از سي تي اسكن، جديدتر و تكنولوژي مدرن تري دارد. در نتيجه مزايايي نسبت به آن دارد كه در ادامه ذكر مي شود:

1-    تصوير دقيق تر: سي تي اسكن تصويري دو بعدي با شفافيت پايين تري نسبت به cbct توليد مي كند. اين در حالي است كه cbct تصاويري سه بعدي در زواياي متعدد و به صورت 360 درجه اي ارائه مي دهد كه پزشك يا دندان پزشك با استفاده از آن به ساختارهاي دندان و فك با اندازه هاي واقعي پي مي برد.

2-    ايمني بيشتر: از آنجا كه دستگاه cbct تكنولوژي مدرن تري دارد، يكي از جنبه هايي كه در ساخت آن لحاظ شده، استفاده از ميزان اندك اشعه ايكس است. همچنين اين دستگاه اين قابليت را داراست كه اشعه را به صورت محدود در يك منطقه خاص بتاباند. البته تمامي دستگاه هاي راديولوژي به علت توليد اشعه هاي مضر، بايد به ميزان محدود استفاده شوند.

3-    سرعت بالاتر: دستگاه سي تي اسكن نسبت به cbct بسيار كند است. از مزيت هاي اين عكس برداري نوين، مي توان به سرعت زياد انجام تصويربرداري اشاره كرد كه براي بيماران مطلوب تر است.

4-    خطاي كم تر: هر دستگاهي هر چند هم دقيق، امكان خطا دارد. هنگام تصويربرداري، بيمار بايستي بي تحرك باشد. اگر بيمار مختصري حركت كند، اين حركت سبب ايجاد خطا در تصوير مي شود. در تكنولوژي هاي قديمي تر مانند سي تي اسكن اين خطا بيشتر است و تصوير را مخدوش مي كند؛ اما دستگاه هاي مدرن تر، اين مشكل را تا حدي كاهش داده اند.

معايب cbct

هر چند ميزان اشعه ايكس تابش شده از اين دستگاه كم تر از سي تي اسكن است؛ اما همچنان بيشتر از عكس هاي راديولوژي معمولي به حساب مي آيد. در يك پژوهش علمي ثابت شد كه اين دستگاه اشعه زيادي به چشم، غده تيروئيد و غدد پاراتيروئيد تابش مي كند كه در برخي موارد، ميزان اشعه تا ده برابر يك عكس برداري معمولي است.

عكس cbct  تمام فك

اين روش عكس برداري قابليت اين را دارد كه عكس هايي از فك بالا و پايين از تمام رخ و نيم رخ تهيه كند.  عكس cbct  تمام فك، به صورت واضحي تمام دندان ها، ريشه، عصب و تومورهاي موجود در لثه را نشان مي دهد.

عكس ايمپلنت

به نقل از ساعت24، همان طور كه گفته شد يكي از كاربردهاي مهم cbct در زمينه كاشت ايمپلنت است. وقتي دندان پزشك مي خواهد يك ايمپلنت در فك بيمار قرار دهد، ابتدا بايستي نسبت به وضعيت عصب و عروق و همين طور موقعيت سينوس ها اطلاع كاملي داشته باشد تا ايمپلنت را در جاي درست خود قرار دهد. از اين رو قبل از هر اقدامي درخواست يك عكس cbct از فضاي فك بيمار مي دهد. بعد از جاي گيري ايمپلنت در فك نيز عكس ديگري مورد نياز است تا از صحيح بودن عمل كاشت اطمينان حاصل شود.

عكس ايمپلنت در زعفرانيه

يكي از مراكز معتبر براي تهيه عكس ايمپلنت در زعفرانيه، راديولوژي الف است كه با تخصص و تجربه كافي اين امر را به بهترين شكل ممكن براي بيماران انجام مي دهد.

عكس opg

عكس opg يك عكس راديولوژي است كه تمام دندان هاي فك بالا و پايين را در خود جاي داده و علاوه بر دندان، عفونت، ميزان پوسيدگي و وضعيت ريشه ها را نيز نمايان مي كند.

كاربرد opg

از كاربردهاي Opg مي توان به اين موارد اشاره كرد:

1-    تشخيص شكستگي يا جا به جايي فك

2-    مشاهده شكستگي دندان ها

3-    بررسي وضعيت دندان عقل نهفته

4-    ارزيابي وضعيت دندان ها قبل از جراحي

5-    بررسي ميزان پوسيدگي دندان

6-     تشخيص عفونت لثه

7-    مشاهده وضعيت فك ها

مزيت opg نسبت به ساير روش ها

Opg در برابر روش هايي مانند سي تي اسكن و cbct اشعه بسيار ناچيزي ساطع مي كند و ايمني بالاتري دارد.

عكس برداري در دوران بارداري

هر قدر ميزان تشعشع در تصويربرداري اندك باشد، خانم هاي باردار بايستي براي حضور در راديولوژي با پزشك متخصص زنان و مسئول راديولوژي مشورت كنند و در صورت لزوم به عكس برداري، از لباس هاي سربي و پوشش هاي مقاوم در برابر اشعه استفاده كنند.

عكس opg  در شمال تهران

مركز راديولوژي الف واقع در زعفرانيه، بهترين مركز راديولوژي براي تهيه عكس opg  در شمال تهران است كه به صورت حرفه اي در زمينه راديولوژي فك و صورت فعال است.


برچسب: راديولوژي دندان در شمال تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۵:۳۵ توسط:sam موضوع:

راديولوژي دندان در شمال تهران

راديولوژي دندان در شمال تهران

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند.

irns_e1.png

مزايا و معايب عكس برداري با دستگاه cbct

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند. راديولوژي يكي از مهارت هاي دنياي پزشكي است كه با استفاده از دانش روز به كمك پزشكان و دندان پزشكان مي شتابد.

در اين مقاله به شكل مختصر به چند شاخه پر كاربرد عكس برداري پزشكي مي پردازيم:

·       عكس cbct

عكس cbct نوعي عكس برداري سه بعدي است كه با تجهيزات پيشرفته اي حاصل مي شود. زماني پزشك درخواست cbct مي كند كه تشخيص وضعيت بيمار با عكس برداري هاي معمولي امكان پذير نباشد. اشعه ايكس به كار رفته در دستگاه cbct به خوبي در عمق بافت ها رسوخ مي كند. نتيجه اين نوع از عكس برداري، تصويرهايي متعدد از استخوان ها، اعصاب، رگ ها و بافت نرم است كه با وضوح بالايي در زواياي مختلف در اختيار پزشك قرار مي گيرد.

كاربرد cbct در تشخيص بيماري هاي مختلف

عكس cbct در تشخيص بيماري، ناهنجاري و مشكلات گوناگوني به كار برده مي شود. در ذيل تعدادي از اين مشكلات و بيماري ها ديده مي شود:

1-    بيماري هاي فك به ويژه مشكلات دندان ها مانند دندان نهفته و دندان اضافي

2-    بيماري مفصلي صورت، درد و كاهش دامنه حركت مفصل

3-    آنومالي تكاملي

4-    مشكلات كام و ابعاد آن

5-    تشخيص مشكلات فك و دندان منجر به ارتودنسي

6-     جراحي هاي ناحيه دهان

7-    شايع ترين كاربرد اين نوع عكس برداري در كاشت ايمپلنت است.

تفاوت عكس سي تي اسكن با cbct

عكس cbct با سي تي اسكن تفاوت هاي بسياري دارد. cbct از سي تي اسكن، جديدتر و تكنولوژي مدرن تري دارد. در نتيجه مزايايي نسبت به آن دارد كه در ادامه ذكر مي شود:

1-    تصوير دقيق تر: سي تي اسكن تصويري دو بعدي با شفافيت پايين تري نسبت به cbct توليد مي كند. اين در حالي است كه cbct تصاويري سه بعدي در زواياي متعدد و به صورت 360 درجه اي ارائه مي دهد كه پزشك يا دندان پزشك با استفاده از آن به ساختارهاي دندان و فك با اندازه هاي واقعي پي مي برد.

2-    ايمني بيشتر: از آنجا كه دستگاه cbct تكنولوژي مدرن تري دارد، يكي از جنبه هايي كه در ساخت آن لحاظ شده، استفاده از ميزان اندك اشعه ايكس است. همچنين اين دستگاه اين قابليت را داراست كه اشعه را به صورت محدود در يك منطقه خاص بتاباند. البته تمامي دستگاه هاي راديولوژي به علت توليد اشعه هاي مضر، بايد به ميزان محدود استفاده شوند.

3-    سرعت بالاتر: دستگاه سي تي اسكن نسبت به cbct بسيار كند است. از مزيت هاي اين عكس برداري نوين، مي توان به سرعت زياد انجام تصويربرداري اشاره كرد كه براي بيماران مطلوب تر است.

4-    خطاي كم تر: هر دستگاهي هر چند هم دقيق، امكان خطا دارد. هنگام تصويربرداري، بيمار بايستي بي تحرك باشد. اگر بيمار مختصري حركت كند، اين حركت سبب ايجاد خطا در تصوير مي شود. در تكنولوژي هاي قديمي تر مانند سي تي اسكن اين خطا بيشتر است و تصوير را مخدوش مي كند؛ اما دستگاه هاي مدرن تر، اين مشكل را تا حدي كاهش داده اند.

معايب cbct

هر چند ميزان اشعه ايكس تابش شده از اين دستگاه كم تر از سي تي اسكن است؛ اما همچنان بيشتر از عكس هاي راديولوژي معمولي به حساب مي آيد. در يك پژوهش علمي ثابت شد كه اين دستگاه اشعه زيادي به چشم، غده تيروئيد و غدد پاراتيروئيد تابش مي كند كه در برخي موارد، ميزان اشعه تا ده برابر يك عكس برداري معمولي است.

عكس cbct  تمام فك

اين روش عكس برداري قابليت اين را دارد كه عكس هايي از فك بالا و پايين از تمام رخ و نيم رخ تهيه كند.  عكس cbct  تمام فك، به صورت واضحي تمام دندان ها، ريشه، عصب و تومورهاي موجود در لثه را نشان مي دهد.

عكس ايمپلنت

به نقل از ساعت24، همان طور كه گفته شد يكي از كاربردهاي مهم cbct در زمينه كاشت ايمپلنت است. وقتي دندان پزشك مي خواهد يك ايمپلنت در فك بيمار قرار دهد، ابتدا بايستي نسبت به وضعيت عصب و عروق و همين طور موقعيت سينوس ها اطلاع كاملي داشته باشد تا ايمپلنت را در جاي درست خود قرار دهد. از اين رو قبل از هر اقدامي درخواست يك عكس cbct از فضاي فك بيمار مي دهد. بعد از جاي گيري ايمپلنت در فك نيز عكس ديگري مورد نياز است تا از صحيح بودن عمل كاشت اطمينان حاصل شود.

عكس ايمپلنت در زعفرانيه

يكي از مراكز معتبر براي تهيه عكس ايمپلنت در زعفرانيه، راديولوژي الف است كه با تخصص و تجربه كافي اين امر را به بهترين شكل ممكن براي بيماران انجام مي دهد.

عكس opg

عكس opg يك عكس راديولوژي است كه تمام دندان هاي فك بالا و پايين را در خود جاي داده و علاوه بر دندان، عفونت، ميزان پوسيدگي و وضعيت ريشه ها را نيز نمايان مي كند.

كاربرد opg

از كاربردهاي Opg مي توان به اين موارد اشاره كرد:

1-    تشخيص شكستگي يا جا به جايي فك

2-    مشاهده شكستگي دندان ها

3-    بررسي وضعيت دندان عقل نهفته

4-    ارزيابي وضعيت دندان ها قبل از جراحي

5-    بررسي ميزان پوسيدگي دندان

6-     تشخيص عفونت لثه

7-    مشاهده وضعيت فك ها

مزيت opg نسبت به ساير روش ها

Opg در برابر روش هايي مانند سي تي اسكن و cbct اشعه بسيار ناچيزي ساطع مي كند و ايمني بالاتري دارد.

عكس برداري در دوران بارداري

هر قدر ميزان تشعشع در تصويربرداري اندك باشد، خانم هاي باردار بايستي براي حضور در راديولوژي با پزشك متخصص زنان و مسئول راديولوژي مشورت كنند و در صورت لزوم به عكس برداري، از لباس هاي سربي و پوشش هاي مقاوم در برابر اشعه استفاده كنند.

عكس opg  در شمال تهران

مركز راديولوژي الف واقع در زعفرانيه، بهترين مركز راديولوژي براي تهيه عكس opg  در شمال تهران است كه به صورت حرفه اي در زمينه راديولوژي فك و صورت فعال است.


برچسب: راديولوژي دندان در شمال تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۴:۵۹ توسط:sam موضوع:

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان

در عرصه دندان پزشكي امروزه ايمپلنت هاي دندان به عنوان يكي از شناخته شده ترين روش هاي كاشت دندان به جاي دندان هاي افتاده و يا جايگزيني دندان هاي پوسيده يا صدمه ديده با دندان هاي جديد است. براي اينكه بفهميد چرا ايمپلنت هاي دندان تا اين حد محبوب هستند ، با ما در اين مقاله ايمپلنت همراه باشيد.

gzh6_f1.jpg

جنس ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان به عنوان يكي از مستحكم ترين و مقاوم ترين انواع روش هاي كاشت دندان به حساب مي آيند. يكي از علت هاي آن جنس ايمپلنت دندان است. جنس ايمپلنت هاي دندان معمولاً از فلزات يا آلياژ هايي از آن ها مي باشد. از ميان انواع اين فلزات نيز تيتانيوم از محبوب ترين و پر استفاده ترين ايمپلنت هاي دندان است. به اين خاطر كه تيتانيوم به خوبي توسط بدن انسان ها مورد قبول واقع مي شود و با آن پيوند برقرار مي كند. علاوه بر اين موضوع مقاومت بالاي آن و ميزان خوردگي بسيار كم در طولاني مدت ، تيتانيوم را به يكي از پر كاربرد ترين فلزات در ساخت تيتانيوم تبديل كرده است. در مواردي بسيار محدود كه بدن بيمار به تيتانيوم حساسيت داشته باشد و نتواند آن را جذب كند ، از ايمپلنت هاي جايگزين نظير زيركونيوم مي توان بهره جست. زيركونيوم از ايمپلنت هاي نوظهور است كه به تازگي در زمينه ايمپلنت در جهان سري ميان سر ها پيدا كرده است. از اين رو شايد مدتي طول بكشد تا مانند تيتانيوم كه از ايمپلنت هاي سابقه دار است ، جوابش را پس بدهد.

اجزاي ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان در برند ها و انواع مختلف تعداد اجزاي متفاوتي دارد. اما نكته اي كه مهم است اين است كه شايد اين تعداد متغير باشد اما اجزاي اصلي آن به شرح زير هستند :

1 – فيكسچر : فيكسچر ها همان پايه هاي ايمپلنت هستند كه در داخل استخوان فك جاسازي مي شوند و به نوعي حكم ريشه دندان جديد را دارند. پس بايد به خوبي در عمق استخوان قرار بگيرند و با آن پيوند برقرار كنند.

2 – اباتمنت : اباتمنت نيز واسط يا رابط بين دو قسمت ديگر ايمپلنت است. از اين رو به آن واسط مي گويند. از قسمت پاييني همانند پيچ در داخل فيكسچر چفت مي شود و از قسمت بالايي سري گرد دارد كه تاج دندان بر روي آن قرار مي گيرد و به خوبي چفت مي شود.

3 – تاج دندان : تاج هاي دندان كه همان روكش ها يا دندان هاي مصنوعي هستند كه در لابراتور ها ساخته مي شوند. از آن جايي كه در لابراتور ها ساخته مي شوند دقيقاً متناسب با ظاهر دندان هاي هر فرد تهيه مي شوند. بنابراين وقتي در داخل دهان و در كنار ساير دندان ها قرار مي گيرند جلوه اي بسيار زيبا و طبيعي خواهند داشت.

مراحل كاشت ايمپلنت دندان

نخستين گام در كاشت نبود دندان يا وجود دندان آسيب ديده و پوسيده و احساس نياز به جايگزيني يا كاشت آن است.

پس فرد پس از احساس نياز بايد به يك مركز ايمپلنت مراجعه و تحت نظر يك متخصص ايمپلنت مشاوره هاي لازم را دريافت كند. پس از عكسبرداري هاي لازم و بررسي وجود پيش نياز هايي براي ايمپلنت نظير پيوند استخوان به علت كمبود استخوان فك يا كشيدن دندان پوسيده اي كه نياز به جايگزيني دارد ، نظر مشاور در مورد نحوه كاشت و يا ايمپلنت مورد نظر را خواهيم داشت و در نهايت قراري براي كاشت ايمپلنت هماهنگ مي شود.

در روز مراجعه ابتدا بايد با بي حسي موضعي منطقه تحت عمل بي حس شود. سپس با كار با ايجاد برشي بر روي لثه به منظور دست يابي به استخوان فك ادامه خواهد يافت. سپس نوبت به استفاده از مته مخصوص پزشكي و ايجاد حفره يا سوراخي كوچك بر روي استخوان فك براي قرار دادن فيكسچر مي رسد. در اين مرحله جراح بايد مراقب باشد كه به اشتباه به عصب يا سينوس هاي اطراف بافت استخوان آسيبي وارد نكند. با ايجاد حفره و كاشت فيكسچر كار در مرحله ابتدايي به اتمام مي رسد.

اكنون بايد چند ماهي به استخوان فك استراحت داد كه با رشد ميلي متري خود پيوندي با فيكسچر برقرار كند و آن را در بر بگيرد. در طول اين مدت نيز تاج دندان متناسب با دندان هاي طبيعي شخص در لابراتور توليد مي شود. بنابراين پس از مراجعه مجدد مي توان بدون اتلاف وقت به سراغ قرار دادن آن ها رفت.

در طول اين چند ماه جراح وضعيت ايمپلنت را بررسي مي كند تا از برقراري مناسب پيوند اطمينان حاصل كند.

پس از مراجعه مجدد تنها مراحل باقي مانده قرار دادن اباتمنت بر روي فيكسچر و سپس قرار گيري تاج دندان بر روي آن خواهد بود. در نهايت جراح توصيه هاي پزشكي لازم را براي بالا بردن طول عمر ايمپلنت با شما در ميان خواهد گذاشت.

مراقبت هاي ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان به چندين نوع مراقبت مختلف نياز دارند. اين مراقبت هاي ايمپلنت دندان شامل مراقبت هاي اوليه پس از كاشت و مراقبت هاي طولاني مدت مي باشد.

1 – مراقبت هاي ساعات اوليه شامل مراقبت هاي ابتدايي براي فشار نياوردن به ايمپلنت و استفاده از مواد غذايي نرم مانند فرني و سوپ و آش به همين منظور خواهد بود.

2 – مراقبت هاي دراز مدت كه به منظور بالا رفتن طول عمر ايمپلنت و بهداشت كلي دهان و دندان خواهد بود.

استفاده روزانه از مسواك و نخ دندان و همچنين مواد دهان شويه مي تواند به بالا رفتن بهداشت كلي كمك بسيار زيادي كند.

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از جديدترين قيمت هاي ايمپلنت دندان مي توانيد به سايت مراجعه كنيد.

هزينه كاشت دندان

منبع: مجله تناسب اندام


برچسب: ايمپلنت دندان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۶:۱۴ توسط:sam موضوع: